Hemma från Skåne

Hemma igen efter en fantastisk helg i Helsingborg. Hade gärna stannat några dagar till men plikten kallar! Idag gick vi upp tidigt så vi hann med att njuta av en fantastisk hotellfrukost. Gick tillbaka till hotellsängen och både jag & Jossan somnade om till klockan tolv. Så skönt och välbehövligt att sova lite middag. Vaknade upp till världens dröm utsikt! 




Efter vi vaknat vid 12 igen mötte vi upp Duran vid lobbyn. Vi gick ut i det fina vädret och tog oss en lång promenad! 




Gick tillbaka till hotellet och gjorde oss i ordning! Satte upp håret och fixade sminket, packade väskan och fixade skjuts till ishallen. Möttes nere i lobbyn och åkte mot ishallen och vi var där vid tre! Tävlingen låg 20 minuter tidigare så vi började värma upp direkt. Jag och Jossan tävlade i sista uppvärmningsgruppen som tvåa och trea! 


Blev så glad innan jag skulle åka för jag såg skymten av min fantastiska vän Sebbe. Han kom och kollade mitt långa och hejade från läktaren, så kul & betydelsefullt! 😃 Långa gick okej, är inte alls lika nöjd som med korta men det var i alla fall bättre än i Tyresö för tre veckor sedan. Gick på fler saker dock missade jag tre element men det är bara att träna hårdare och sätta det nästa tävling! 👊🏾 


Efter isen sneglade vi lite på prisutdelningen. Jag låg trea efter korta men kom 5a i långa och även totalt så jag fick kolla prisutdelningen från publiken. Vi joggade ner, stretchade och började promenera tillbaka till hotellet. Packade ner allt, checkade ut och sa hejdå till Sebb. Efter det gick vi och käkade på en indisk restaurang, det var SÅ gott! Åt såklart kyckling. Vid 19.43 gick tåget hem. Jag och Jossan spelade skip-bo i tåggången och försökte lösa korsord. 




Jag fick även reda på att jag fick VÄL GODKÄNT på min tentaaaa! Wohoooo så jävla glad. Var så nervös när jag skulle kolla resultatet....... Men jag blev så glad när jag såg det, woho! 🎻🎻 Åkte direkt från centralen till jobbet och nu jobbar jag som bara den tills sex imorgon bitti... Hopps ni andra sover gott! 😃






















Kom ihåg mig?