En bra start på dagen

Får jag i alla lägen då Fanni är i mitt sällskap. Vi såg ett pröva-på-crossfit-event på STC i rollsbo i början på veckan och hakade länder direkt. Så imorse vid 8 lyckades jag för en gång skull vakna utan att somna om och försova mig. Käkade frukost, packade min väska, bytte om och åkte för att hämta upp Fanni. STC rollsbo:s crossfit hade 1års-kalas och det tänkte vi vara med att fira genom att köra ett box-pass vid 10. Vi värmde upp en stund innan och var redo vid 10. ALLTSÅ DET VAR SÅÅÅ JOBBIGT!!! Vi körde cirkelträning där man skulle vara i lag med 6 personer. Övningarna var.. 

1. 300m rodd
2. 15 tricepsarmhävningar (jobbigt som fan) 
3. 30 stycken box over jumps
4. 30 stycken squats med 16kg kettlebell 
5. 20 stycken burpees 
6. Vila & peppa gruppen. 

Detta gjorde vi i trettio minuter och min grupp hann 3 varv och 2 övningar. Jag var spyfärdig efter varv två men körde varv tre av ren vilja och med hjälp av pepp från gruppen. Jag hade SÅ kul. 



Efter svetten torkat lite firade vi att vi överlevde passet med var sin Nocco. Alltså den drickan är livets liv. Jag körde sedan hem Fanni, duschade och gjorde ett misslyckat försök att sova middag. Tänkte vara pigg o fräsch till konståkningsträningen vid 16 men de sket sig. Nu ska jag bara slänga på mig träningskläder igen, packa väskan för ikväll och åka till isen. Idag är sista träningen i Norumsborg, blandade känslor! 💙 

Just de ja, fick käkat lite tacosallad med, så gott! 





Kom ihåg mig?