Mer helg åt folket

Det där med helg, det är min grej eller var. Det som innan tog mig genom vardagen, var helgerna. Det var så himla skönt att veta att man jobbar vardagarna, man måste stå ut för att sedan få hela helgen till att göra det man vill och vara ledig. Nu däremot, jag verkligen ÄLSKAR mina arbetstider. Jag kan inte tänka något som är bättre än att jobba på natten, för då har man ju hela dagen (från att man vaknar) på sig att göra vad man vill. Nu när konståkningen är slut har jag ju verkligen hur mycket fritid som helst.. Tror jag.. ☺️ I lördags gick jag upp tidigt, jag hade min sista isträning, tillsammans med Uddevalla. Vi tränade 10.30-11.50 och det gick superbra. Kul att träna med dom där spillevinkerna ibland (godmorgon Sandra) 😚 



Efter isen åkte jag hem till Johan. Vi hängde, hoppade studsmatta och snackade tills Patrik kom hem. Vid två åkte vi ner till Patrik, kollade när Edward öppnade sina paket och hjälpte dom äta upp lite av studentmaten från fredagen. Vi var vrålhungriga så det satt fint med italiensk inspirerad deli! 😍 Vi hann även med att äta tårta & hänga ute i solen. Det var så grymt väder att vi var ute enda till klockan sex. ☀️ 


Vid 18 var jag tvungen att åka. Vi hade en inplanerad förfest hemma hos mig vid 19.30 så jag skulle vara färdig duschad och i ordning gjord innan alla  (som blev en) haha kom. Av någon anledning hade majoriteten av folket fått förhinder så det slutade med att jag och min trogne krigare Tommi tog natten i egna händer. 



Vi körde Beer Pong, fast eftersom jag inte dricker öl blandade jag groggar i glasen istället. Jag var sååå sjukt nära på att vinna i slutet när båda hade ett glas kvar. Men efter jag satt tre kant-träffar och Tommi missat, missade jag helt och han satte. Sådan tur... Så när men endå så långt ifrån. Förfesten fortsatte och vi drog in till stan vid halv elva, blev nekade på Port du soleil pga åldern (dom hade 24 den kvällen) så vi promenerade till Trädgårn.






När vi kom till Trädgårn var vi lite sena. Klockan hade redan hunnit bli tolv och de flesta folk stod redan i kö, kön var sjukt lång.. Jag lyckades charma vakten så vi fick gå före alla i kön, då kände jag mig grym och Tommi var tacksam att slippa stå i kö #girlpower! ☺️ Denna kvällen var premiär, the grande opening för deras GARDEN/uteservering aka uteterassen. Så vi var ute, köpte några drinkar, dansade och hade superkul. Vi var ute till två och därefter är det lite suddigt. Vi vaknade vid 12 på söndagen, mådde som vi förtjänade! 


Vi bakade (jag bakade) scones till frukost så så fick det bli. Varma scones med smör, ost och sylt, så gott. Satt fint hungrig som man var! 


Städade allt i lägenheten, damsög och fixade i ordning. Tommi stannade till tvåish, då la jag mig i soffan och bara var. Slumrade till i någon timme och avnjöt sedan en dagen-efter pizza. Den satt fint vill jag lova. Åkte till jobbet i min brors gamla Lernia byxor från 2009ish och blev utskrattad på jobbet för jag var den enda med svarta byxor.. Aja vad gör man när ens andra byxor spruckit i rumpan... Chefen har i alla fall beställt ett par nya så jag hoppas jag får dom snart! 👍 Ser mig själv som speciell istället för mobbad, så jag klarar mig allt. Igår jobbade vi vårt första volymflexpass som innebär 12h arbetstid. Vi jobbade alltså 18-06.06 och det kändes vill jag lova. Många var vääääldigt trötta efter en stund. Jag klarade mig faktist förvånansvärt bra! 



Hopps ni haft en bra helg och njutit av de lite fina, helt ok vädret som varit! 



Kom ihåg mig?