Tränare i Skövde

Ja det blev långt ifrån sovmorgon för mig imorses. Men vad gör det när en heldag i Skövdes ishall tillsammans med mina småfavoriter och ett hotellrum väntar. Vaknade vid 5, samma tid som till jobbet, gjorde mig iordning, käkade lite kvarg och packade det sista. Jennifer och co kom vid 05.35 och hämtade upp mig och vi begav oss direkt mot Skövde. Hon körde och jag agerade kartläsare, eller mer åt gps eko haha, eller härmapa eller vad man nu ska kalla det. Vi var framme vid 8 och då började min arbetsdag. Cecilia var första åkare ut i Ungdom 13B följt av Clara, Tilda, Isabelle Tuva och Jennifer (från västra frölunda). Sedan även Wilma, Anna och Elin också från VKFF. Alla åkte riktigt fina åk och jag är såå stolt över dom. 





Idag hade jag ansvar för tre konståkningsklubbat. Dels eftersom de är många olika utspridda tävlingar denna helgen och för att jag endå var där. Hade hand om 7 åkare från Stenungsund, en från Uddevalla & fyra från Västra Frölunda, de var väldigt mycket, stressande men samtidigt väldigt rolig, intressant och inspirerande! De var svårt att hålla reda på alla, uppväningstider och tävlingstider då en skulle vara på isen samtisigt som den andra skulle värma upp på mark och den ena ta på skridskor.. Haha men tillslut gick det. 

Lite senare hade jag Peggy från UA och Isabelle & Annie från Stenungsund. Så nöjd med alla tre:s åk idag. Så stolt över våra isprinsessor. 

Efter att jag varit tränare från 08-17.30 fick jag skjuts till hotellet. Jag ska bo på Clarion Hotel Majoren idag, där jag bott innan när jag tävlat. Jag verkligen ÄLSKAR detta hotellet för de har kvällsbuffè och supergod frukostbuffé. Jag ligger nu i sängen på rummet med matkoma efter att jag proppat i mig tre lass med kycklinggryta. Eftersom jag inte ätit mer än lite kvarg imorse vid 5 slängde jag i mig mat här och ligger nu och mårmilla haha inte jättesmart kanske men gott i alla fall. 😅 Lär mig aldrig. Ishallen hade inget gott så jag fick käkat någon apelsinklyfta och äpplebit ibland. Har fått ett jättefint rum & här ska jag jäsa resten av kvällen. Ska kolla senaste avsnittet av Portkod 1525, läsa tidiningen och sedan sova TIDIGT. Imorgon väntar ännu en dag i ishallen. Ella från Stenungsund och Peggy åker sitt långa. Trots matkoman längtar jag tills frukosten imorgon, blir även "sovmorgon" till 7! Yey 👏 





Godnatt! 



Kom ihåg mig?