Fantastiska semester

Mitt inlägg som jag skrev igårkväll lyckades inte publiceras. Så allt jag skrev är borta.. Kul. Aja får göra det en gång till! 

Igår var en riktigt härlig "första hela dagen" på semestern! :) Jag ställde alarmet på 11 men lyckades vakna klockan 10 av mig själv, vilket var otroligt skönt! Jag gick upp direkt, på med mina snabba skor och sedan ut för en lång morgonpromenad för att komma igång ordentligt! Sedan stretchade jag hemma efter 5,5 kilometer samtidigt som jag åt frukost och planerade mötesplats med min fantastiska vän och barndoms-granne Alicia :D 


Tog bussen och spårvagnen från Gamlestaden vid 12 och mötte upp Alicia i Brunnsparken runt halv 1. Vi gick runt och kollade lite i affärer då det är GRYM rea överallt just nu! Sedan letade vi också efter något bra ställe att köpa grunder till en scrap book jag tänkte pyssla med till Isabel som fyller 20 år näst-nästa lördag! (L) Efter en smarrig kyckling-kebab-fajita-lunch ute i solen + en magnum strawberry white på det tog jag yttligare en spårvagn till Hjalmar där jag mötte upp Amanda. I väntan på min bror för att åka tillsammans till Stenungsund så kollade vi även rean på Stadium! Jag letade återigen efter mina svarta Nike pro utan resultat. Men fick köpt ett par rosa Nike shorts istället (a) Nu när allt är i princip 50% billigare än vanligt är det ju väldigt svårt att hålla i pengarna! :| 



Efter att vi släppt av Amanda vid torget, handlat middag på Ica (grillad kyckling, potatisgratäng och vitlöksbaguett) och anlänt hem bytte jag genast om och sprang ut till min studsmatta och slack-line för att lek av mig lite. Övade även lite på handstående, handvolter och flick-flackar! Efter lite utomhuslek förberede jag maten tills Jonas kom hem. Eftersom jag agerade chaufför till min bror så skjutsade jag honom till en fest efter middagen. Passade då på själv att spendera min kväll på bästa sätt - som är ute med mina superpojkar på deras sommarställe på Tjörn. Jag packade mina badkläder och ett glatt humör och tog mig vidare till Tjörn. :D När jag efter en miljon höger- och vänstersvängar väl hittat dit så står dom och tränar med stenar och stänger, såg så otroligt roligt ut! Starka kompisar jag har :-) 









När jag kom dit visade dom mig runt och efter en stund åkte vi ner till havet. Det var dags för BAAAD ☀️ Det blev mitt första dopp i havet i Sverige i år vilket var otroligt skönt och svalkande! Sedan hem för att hjälpa till att duka och laga middag (nr 2 för mig). Det gjorde vi också bra, eftersom vi är så grymma. Efter en super mysig middag som blev spagetti och köttfärssås fick vi för oss att glass + fotboll var näst på schemat. Igår var den kända bronsmatchen i fotbollsvm också som tydligen var viktig att se! Så jag, Johan och Anders studsade in i bilen och begav oss till Almö Livs 10 minuter innan stängning, allt för denna glass. Då vi snittade 100km/h med bilen hann vi till affären, handla och betala innan 21.58 när de stängde 22. Snacka om tidsopptimister haha. Men vi lyckades i alla fall plocka på oss 6 st Ben & Jerrys i olika smaker som smaskades upp fort framför matchen. När några av oss o-fotbolls-intresserade-människor blev lite trötta låg vi på golvet och kollade roliga klipp på youtube, jag skrattade konstant så jag fick ont i huvudet haha. :'-) Asså vissa klipp är helt kaosroliga, man kan ju verkligen inte hålla sig. Vid 00.06 fick jag ett samtal av min bror som skulle bli hämtad 00.00, då jag haft så kul att jag glömt bort tiden fick jag hoppa direkt in i bilen och hämta honom. Sedan direkt hem och direkt i säng. Alarmet var ställt hyffsat tidigt idag, för morgonpromenad och gym med min fantastiska vän Gabriel stod på schemat! :) 



Kom ihåg mig?