Härlig dag på stranden

Vilken härlig och grym dag vi fick till idag - vilket dreamteam jag & Gabbe är asså! Vi gick upp vid 6.45, 15 minuters extra sovmorgon idag haha ;) Gick direkt till gymmet och körde ett ordentligt ryggpass följt av en ordentlig frukost med massa protein. Frukosten är helt klart min favorit här, ägg, omeletter, skinkor, kycklingkorvar och iskallt vatten, kan ju knte bli bättre. Gabs smackar på med fattiga riddare, bacon, apelsin juice och pannkakor med så vi blir absout mätta och belåtna på morgonen så vi står oss länge under förmiddagen. Solen tar kål på oss så utan frukosten hade vi varit kaos! Efter frukost lade vi oss vid poolen i några timmar, sedan vid 11 spelade vi basket tillsammans med en kille från animation-teamet och två skåningar som också bor här på hotellet! Jag och Gabbe totalkrossade skåningarna, vilket kändes otroligt skönt när ingen av oss visste att vi var bra på basket haha. 




Efter basketen gick vi oss hämtade våra väskor vi packade innan vi spelade. Väskorna var packade med badkläder, handduk, flipflops, ombytes kläder, solkräm och kamera för vi skulle ut på nya äventyr. Vi gick till den närmsta skooter uthyrningen och hyrde en skooter en hel dag för 150 bath, alltså det är helt sjukt hur billigt allt är här. 150 bath är 30 kronor och det får man en moppe för EN HEL DAG?! Haha! Vi kunde inte låta bli så vi hyrde och körde iväg mot en strand några kilometer bort som heter Nai Harn. Där spenderade vi hela dagen! 





Efter att vi somnade i solen vaknade vi upp som kräftor.. Haha såklart att vi ska lyckas med det. Mitt ansikte svider och gör ont och likaså Gabbes axlar och rygg! Vi har smörjt in med aloe vera nu så de läker nog snart! Det var riktigt stekhett mellan 12-14 så de gick knappt att INTE bada.. Haha det var så varmt i havet att det knappt var svalkande att bada haha. Några tomma vattenflaskor och några burkar cola senare låg vi med kroppen i solen och ansikterna i skuggan. Somna gång på gång, utmattade både av solen, värmen och gymmet! 💪 




Vid fyra kom det värdens molntäcke och därav monsunregn i cirkus 10 minuter. Såå skönt med regn för omväxlingens skull. Eller ah igår när vi gick ut på en kvällspromme på 5 kilometer började det SPÖREGNA halvvägs, men inte stannade vi för det. Vi fortsatte och var lila blöta som om vi hade badat när vi kom tillbaka! Haha. Vi köpte även nya nike skor igår, känner på mig att de lär bli några fler par innan denna resa är slut haha. Vi tog skydd under vårt hyrda parasoll och sedan var regnet över och vi begav oss vidare mot en restaurang med guld utsikt uppe på berget. Där käkade vi mat och bara njöt innan vi hoppade på moppen och begav oss hemåt igen. På vägen stannade vi och tog kort på lite söta elefanter! 

















På vägen hem träffade vi på ett gäng som åkte disco tuk-tuk. Vi dansade lite från moppen och tutade och lite så, var as kul. Åkte och tankade moppen, lämnade tillbaka den och for tillbaka till hotellet. Där ringde vi och bokade tranfern till Phi Phi. Vi åker imorgon bitti vid 7.15! Då kommer en taxi och hämtar upp oss på hotellet och tar oss ut till hamnen där vi går på båten runt 08. Räknar med att vara på Phi Phi runt 10.30! Sedan hoppade Gabs in i duschen, jag hängde upp alla blöta badkläder innan vi begav oss ut för MER shopping! Han köpte lite shorts, jag köpten en keps, en tröja och en bikini. Sedan kollade vi även en marknad lite längre bort från hotellet. Nu har vi spenderat en stund i hotellet lounge för lite wi-fi uppdateringar. Två drinkar på det börjar det närma sig läggdags. Upp tidigr imorgon! 😃 Haft en grym dag tillsammans med världens bästa Gabbe. Att han klarar av att hänga med mig dygnet runt, elogé till honom 😜 


Just de ja, grymma som vi är har vi även hunnit boka Bungalow på Phi Phi och fört över pengar till korten 👌 De var visst redan slut 🙈 IGEN! Bangla Road igår var också intressant, många som försöker lura på oss ping-pong shower hit och dit.. Mindre bra var att jag lyckades komma hem UTAN mina tre par nyinköpta raybans och nästan inget kvar från dagen på shoppingcentret.. Haha jag hade ju lyckats ställa ifråm mig ALLA mina påsar när jag var mitt uppe i NIKE handlingen 😂 

Ni ser ut att ha det härligt!! Fast röda ;P SMÖRJ IN ER FÖR FAN! Inte kul med hudcancer om 30 år haha. Ta hand om er! :D <3
Hur mycket kostar Nike-skorna btw? BIlligt eller? :D

Svar: Ja vi har haft det helt grymt!! :D Jadå, vi är rädda om oss! :D Jag saknar dig till tusen och längtar såååååååååååååååååååå tills du kommer hem! <3 <3 <3
Elina Hagberg




Kom ihåg mig?