Konståkning i mitt hjärta

Åh jag är så glad att jag verkligen hittat tillbaka till sporten jag älskar. Jag vet att det är detta jag vill göra så länge jag bara kan. Jag är sjukt nervös att jag inte kommer lyckas lösa att både jobba heltid inne i Göteborg och sedan träna på heltid i Stenungsund! :-/ Jag hoppas verkligen jag kommer på någon lösning så jag kan göra både och annars blir det att prioritera jobb först, förmodligen! :-| Men ska göra mitt bästa för att lyckas lösa det så bra det går! :-) Dagens fyspass var inte så jobbigt, vi gjorde mer isförberedande övningar, spänsthopp och vanliga hopp på mark. Efter fysen och i väntan på första ispasset körde vi lite trampets inne i gympasalen. Vi byggde ihop en gammal studsmatta och lade ner en madrass och körde både handvolter, volter och bakåtvolter. Ska försöka ladda upp bakotvolt-videon med videofy.me men får se om de slutat krångla nu. De funkade inte sist jag testade, men ah. Första passet hoppade vi lutz och axel, kan ju inte medge att mina lutzar var de bästa jag gjort men de har krånglat lite nu de sista året så jag ska väl vara nöjd att jag gjorde de hyffsat bra endå. Super extremt jävla glad i alla fall stt jag stod mitt favorithopp dubbel axel, det är de som betyder mest under en träning. Så länge det funkar är jag glad :-D

Mellan första och andra passet hade vi lunch. Idag serverades pasta med skinksås. Vi hade sedan 3,5 timmars paus så vi passade på att åka ner till torget och kolla lite i affärer. Alla tre köpte något plagg fråm Gina Tricot haha, standard! :-) 


Andra ispasset var 15.45-16.30. Då hoppade vi flip och toeloop som också gick väldigt bra. Vi körde ganska konstiga steg till flipen i början så den blev lite ranglig men när jag fick byta till mina favoritsteg satt tre-hopps-kombinationen som ett smäck, det kallar jag ren lycka. :-) Toeloopen gick också hyfsat bra, har fått känna på det lite nu och åkt in skridskorna så imorgon ska jag ge allt. Efter passet käkade vi middag, då serverades falukorv med potatismos. Direkt efter det gick vi ner till gympasalen för att ha en timmes dans med Leona. Det var okej-kul idag, så jag ska nog vara med på dansen hela veckan sålänge det känns okej i benen. Blir de för trötta prioriterar jag isträningen före, så man kan ge 100% där! 



Den låten jag lade upp var en låt vi dansade till, sjukt härlig. Sådan låt som gör själen lycklig. Efter dansen var det is igen, eller vi hade lite tid att spendera och vi spenderade den på bästa sätt.. Mer träning haha! Körde min, Johan & Patriks gymbild från Fabians lägenhet fast med 4 personer istället för tre. Dock var hon som tog bilden (en liten tjej från någon annan klubb) sämst på att fota så den blev suddig, men aja. 

Sista passet var 19-19.45 och då kände man av att benen var lite tyngre. Haha de börjar kännas att man åker skridskor, ordentligt. Känns som man haft 4 benpass på en dag och då är det kanske inte så konstigt att det känns, men det är ju bara bra. Benträning gillas (y) Man vill orka hela veckan bara! Sista passet hoppade vi salchow och axel, som sagt var benen lite möra så det gick inte sådär superduperbra. Vi hade heller inte fått nyspolat så isen var ganska uppåkt. Vi planerade om i bilen hem och skall imorgon lägga favorithoppen första timmen för då har vi nyspolat så lägger vi mer steg och dubbelhopp de senare passen! :-) Blir nog bra. Har varit grymt duktig med både uppvärmning och stretchning både idag och igår efter alla pass. Trodde aldrig JAG skulle tänka på det. Men jag tror det är extra bra för mig nu när jag inte åkt på ett tag så jag undviker lite träningsvärk i alla fall. Kom hem vid 20.30, hoppade in i duschen, lade mig i soffan en stund, borstade tänderna, bytte till sängen & känner nu för att bara lägga huvudet på kudden och stendäcka. Hoppas eran dag varit lika grym som min. Vi hörs imorgon. Natti <3 




Kom ihåg mig?