Klockan är 10 & jag ligger vaken

Tänker tillbaka på en fantastisk semester på 4 veckor som blivit precis som jag ville. Har hunnit göra så härliga saker och spenderat mest tid med de personer som ligger mig närmast hjärtat. :-) Idag var också en bra dag, eller blev tillslut när jag inte var själv längre! Vaknade imorse vid 9, solen  tog sig igenom min rullgardin (som man knäpper men kan inte skriva knäppgardin), gick upp, passade på att dammsuga huset med musik på högsta volym så att mamse blir extra glad när hon kommer hem, plockade ur diskmaskinen, bjöd en man som hyr vårt förråd på kaffe och bulle, målade och ställde upp en samåknings-skylt nere vid vägen, åt glass med chokladsås till lunch och lade mig ute i solen en stund. 



När jag blivit tillräckligt uttråkad och för mätt efter miljontals glassar ville jag hitta på något att göra, det var även så varmt ute att jag ville åka & bada. Jag ringde min kära vän Gabbz som var på att köpa glass (ännu en glass, MEN JA!!! det är väl inget fel på att lägga hela dagsintaget på glass) & sedan bada. Vi åkte till Ica, köpte en Magnum strawberry white och Gabbi köpte en daim & sedan brummade vi vidsre till Tållenäs badplats där vi badade, hängde & umgicks i någon timme.





När det blåste allt för mycket bytte vi om igen och åkte hemåt. Men först mötte vi upp Johan, Patrik, Daniel, Edward och Anders som jag spenderade hela kvällen med. Vi släppte av Gabbe hemma, sedan åkte vi vidare mot hemåt. Vi åkte hem till mig, hoppade studsmatta, gick slack-line och pratade medan vi väntade på fantastiska Alice som kommit hem till Sverigeland igen :-) :-) Hon kom vid 17.30, vi åkte ner till sjön och badade & umgicks, denna gången i Sverige istället för Montpellier! När Alice åkte hem för att käka lunch med sin familj åkte vi och käkade pizza på Ti amo, det var sjukt gott. Jag käkade en hawaii med kyckling och kebabsås, de andra åt med olika pizzor, utan Edward som tog kebabtallrik. Tajmat att käka pizza sista dagen på jobbet innan semestern och nu sista dagen på semestern innan jobbet. Gott var det i alla fall. På vägen hem tankade jag bilen för morgondagens bilfärd till jobbet & gick in på Ica och köpte en Celsius. Där stötte jag på två vänner som jag fastnade med en stund, sedan hem där jag duschade, packade ihop för imorgom och förberedde allt som ska med så jag slipper göra det imorgon bitti. Har beslutsångest om jag ska gå på min morgonpromme eller inte... Hmm, vad tycker ni? :) 






Tror en morgonpromis imorgonbitti kommer göra dig ännu gladare än du redan är när du vaknar på mornarna. Det känns som att det brukar vara så i alla fall med morgonpromenixerna ^^ Jag vet hur grymma de är, en aktivitet man gör så ofta man kan ;)

Svar: Blev ingen imorse, men lär bli imorgon! :-) det är ju så härligt 👍
Elina Hagberg




Kom ihåg mig?