Extremt väldigt slutkörd

Det blev en effektiv och strålande dag idag också tillslut. Trots att första passet gick SÄMST för alla och vi bara ville gå av isen mitt i passet och åka hem så bet vi ihop och avslutade dagen på bästa sätt. Men det var en alldeles för snabb uppdatering, here comes all.

Blev en seg men skön morgonpromme med Asta imorse på 2 kilometer. Benen kändes tunga och fulla av träningsvärk, främst framsida smalben och vader. Men tog mig hem för en stekt ägg med kyckling frukost, ordentlig för att orka ett fyspass, massa trampolin och sedan ett ispass. Jag hade glömt köpa Celsius till första ispasset så mina ben hade inte riktigt hunnit vakna kände jag. Första passet var tungt för alla, morgonen är även kallare i ishallen så allt gick sämst. Vi hoppade öggel och axel och jag säger bara "ingen kommentar" på det. Ville bara gå av och åka hem som sagt. Men men vi bet ihop, tack vare varandras stöd och åkte efter lunchen ner till Ica. Det var fisk till lunch (som jag inte äter) så jag fick lite utav gårdagens falukorv men sparade mig till efterrätten istället. Köpte glass, blev en Magnum strawberry white för min del och den satt fint när man var lite nere. :-/ Köpte mig även en Celsius för att både fysiskt och psykiskt återladda för andra ispasset. 




Andra passet gick väldigt mycket bättre. Vi hoppade axel i princip hela timmen, vilket var väldigt roligt. Det gick inte RIKTIGT som jag tänkt mig men jag ska inte klaga. Hade jag haft ordentligt med energi hade jag förmodligen stått de flesta för de var både runda och på en fot. Rumpen var lite för tung bara, haha! Gjorde i alla fall världens pladask-fall, som gjorde extremt jävla ont. Fastnade i ett djupt hål i isen (förmodligen gjort av mig själv) MITT i upphoppet och flög rätt upp i luften så jag låg helt parallelt med isen fast i luften och flög sedan ett halvt varv och pladask ner på armbådar/mage... Det var inte mitt skönaste fall genom tiderna kan jag ju meddela.. Men de var bara att resa sig, borsta av snön och försöka igen. Ligger man för länge på isen och inte hoppar om direkt kan det bli att man börjar fega lite och inte ge allt och så vill jag inte riskera att få det. Resten av axlarna efter det gick bra i alla fall :-) Efter passet var det lunch, nu var det curry- KYCKLIIING jihoooo :-) Så lycklig slevade jag i mig för både lunch och middag vilket resulterade i matkoma som vanligt. Idag hoppade både jag, Jossan & Fanni dansen för vi gick och vilade istället i Jossans säng. Laddade upp extra inför tredje och sista ispasset för dagen. 


Tredje passet var alla som piggast. Efter lite vila i alla fall och nu hade heeeela kroppen faktiskt vaknat till liv! Vi hoppade toeloop och salchow. Toeloop mestadels utav timmen som gick väldigt bra och sedan salchow de sista 15 minutrarna som gick mindre bra men endå helt okej. Allt som allt är jag nöjd med dagen för det var okej väder, bra mat och jag har härliga vänner. Vid åtta åkte jag med Helena hem, fixade mina skridskor för hakarna vid snörningen håller på att lossna. Sedan lyckades jag dra sönder mina snören idag med så fick köpt mig ett par nya. Får snöra om imorgon bitti :-) Jiho. Nu blir det sova för att orka med dag fyra av lägret. Natti! 




Kom ihåg mig?