Dålig uppdatering från trött tjej

Eller rättare sagt mörbultat haha. Ja denna veckan slet hårt på kroppen, 5 pass om dagen var lite jobbigare än jag väntade mig men ack så kul vi haft. I fredags inleddes fyspasset med fotboll (vi stora A-åkare mot alla små B & C-åkare) JA man blev varm, det var som att  vara med i hockeyskolan igen och det enda som gällde var alla på pucken. Efter det körde vi olika staffetter och tävlingar som MITT grymma lag såklart vann, yeeey :-) Tur för mig annars hade jag varit lite arg resten av dagen haha tävlingsmänniska som jag är! Nejdå, skojar bara. Sista dagen på lägret var inte ena vår tränare där, villet ledde till att vi fick hjälp av Danmarks tränare det första ispasset. Martin heter han som hjälpte oss och han var riktigt duktig. Det är kul att få hjälp av andra tränare ibland för de kanske ser det vi gör på ett annat sätt och kan hjälpa oss förbättra etc. Det kan dock vara väldigt känsligt (tränare emellan) att hjälpa och "ändra" andra åkares tekniker men han gjorde det på ett väldigt bra och vänligt sätt. Första timmen hoppade vi salchow och jag fick till några tripplar på en fot, det var najs! Sedan i slutet av passet fick vi några försök på axel och jag stod sista precis samma minut som vi sluta. Lunch bestod av köttfärslimpa med brunsås, den var dock torr men vi var hungriga så vi åt endå. Efter lunchen satt vi ute på takrt en stund och bara gottade oss. Andra timmen gjorde vi mycket steg och gick igenom program. BRA att jag heeelt glömt av mitt program, kaos. Jag som precis blivit klart med allt och tajmat det bra med musiken.. Haha bara att göra samma sak en gång till -.- Aja, så blir det när man är borta för länge! 


Efter andra ispasset åkte vi ner mot torget. Eller ah, först åt vi upp det slm fanns kvar av tårtan från igår + lite annat sött. Innan vi tog bilen i full fräs ner mot torget. Det var så fint väder att vi köpte glass & satte oss på bryggan och åt den. Hann även hälsa på Aleks på coop där han jobbar och lyckades se på när han bröt av nyckeln till kassan i kassöppningshålet :'-) så kul haha. Vi hälsade även på bästaste Janne som nu för tiden jobbar på Gina Tricot & Clarre som bossade omkring på Eat. 



Väl avnjutit århundradets godaste pinnglass i solen på bryggan. Åkte vi upp till ishallen igen. Vi hade bytt tid för sista passet för att alla ville hem tidigare. Vi tränade då istället för 19.15-20.00 på c-åkarnas pass tillsammans med dom 18.30-19.15 :-) Vi hoppade igenom salchow, öggel, flip, lutz och axel och det gick bra. Fick hoppat av oss det sista innan man när passet började gå mot sitt slut kände hur benen bara GAV UPP. Fanns inte en droppe energi i dom o de skrek efter vila. Vi gick av runt 19.30 och sa hejdå till Helena, lägerföräldrarna och alla skridskovänner! :-) Jag fick även ta med mig Melanies GODA kycklinggryta hem så jag har jobblunch för hela nästa vecka, yeeey :-) Så lycklig. Efter att ha lämnat ishallen åkte jag ner till Michelle och spenderade hela kvällen tillsammans med henne och Janne med varsina godispåsar i handen framför världens bästa film (efter kenny begins) Divergent :-) De blev lika sålda i filmen som jag. 






SÅ GRYM FILM. SÅ GRYMMA SKÅDESPELARE. 



Kom ihåg mig?