En vecka före påsk

Trots att helgen började med att jag inte hade något planerat, mer än att verkligen försöka sova ut och vila så avslutar jag helgen med att tänka tillbaka och inse hur mycket jag faktiskt hann med att göra! Jag har haft en fantastisk helg & idag visar även vädret upp sin bättre sida vilket jag absolut inte har tänkt att klaga på. I fredags efter jobbet tog jag bussen till Stenungsund, och för att underlätta vägen hem från Stenungsund fick jag skjuts utav Madde efter hon slutat jobba. Jag hann förbi Ica en snabbis och köpte med mig lite fredagsmys hem. Där gick jag bostavligt in i Fanni, då hon körde på mig med sin kundvagn haha. Det visade sig att hon också var ute och handlade inför helgen. Fick ett snabbt catch-up talk som verkligen behövdes eftersom vi knappt umgås längre, vilket är riktigt tråkigt eftersom vi var så himlans tighta väldigt länge! Men vi bestämde i alla fall att höras under kvällen och kanske hinna ses på lördagen. Efter att jag kommit hem, hoppade jag direkt in i myskläderna och satte mig framför tvn där jag kollade på "Welcome to Sweden" innan jag blev så trött och gick upp och lade mig. Den serien rekomenderar jag helt klart, riktigt rolig. Just att Mickan från Solsidan är med och att det är komedi för hela slanten.
 
Vaknade klockan 1 igår då jag bestämde mig att det var dags att gå upp - det är ju så tråkigt när man sover bort hela helgen när det är enda tiden man faktiskt är ledig på. Jag ringde Fanni, hon var ute på promenad med Alice och bjöd in mig på lunch runt 2 tiden. För mig blir det brunch men vad spelar det för roll. Jag gick upp, bytte om och tog bilen hem till Fanni där hon och Alice väntade på  mig. Eftersom både Fanni & Alice i princip är vegetarianer skulle Fanni bjuda på Falafel, vilket ledde till att jag & Alice satte oss och rullade degen till små bollar medan Fanni pysslade med annan tillbehör till maten. Vi hjälptes alla åt så det gick fortare och fick ihop en riktigt smaskig brunch på 1 timme. ♥ Det bjöds på falafel, räkor och ägg med sallad och sås i tacobröd. Hennes hemgjorda falafel recept är något jag helt klart skall sno och göra någon mer gång! Det är kul att ha kompisar som är vegetarianer eftersom det gör att jag vågar smaka på mer vegetarisk mat och har insett nu att det inte smakar så illa som jag trodde ;) Haha nej men det är alltid kul att testa på nya saker! Efter maten tog vi ett varmt bad i deras jaccuzzi och sedan lade vi oss i sängen framför Frozen. Detta var andra gången jag såg den filmen och den var mycket bättre denna gången. Alice åkte hem runt 18 och jag stannade ända tills 22. Jag och Fanni hann kolla klart Frozen, göra smoothie på bär, banan, kvarg och mjölk och kolla alla 4 avsnitt av Welcome to Sweden. Blev en riktigt härlig dag med mycket skratt, goa vänner och catch-up prat. 
 
 
Bilden är snodd från Alice blogg :) 
 
Den goda och krämiga frukt och bär smoothien! 



Kom ihåg mig?