Allt på samma gång! :D

Ja den stunden på veckan när man har några minuter över blir det lätt att man drar sig till datorn. Nu har jag paus till 21.00 innan alla i teamet drar sig mot teatern för show. Ikväll är det återigen Best of Musicals och det skall bli lika roligt som vanligt, eller ikväll förmodligen roligare än tidigare dagar eftersom jag har haft världens magont de senaste 4 dagarna....... Åh vad jag hatar både huvudvärk och magont, det är verkligen det värsta jag vet. När man inte är van vid att vara sjuk är det även värre. Ikväll sov jag 1 timme, under den timmen var 48 minuter över toaletten och resten i sängen.. När jag vaknade i morse hade jag sådan sjuk magont så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Trodde det var över men jag vet inte vad jag gjort. Idag är 4e dagen jag har det så jag vet inte varför det var värst dag 1 och 4 istället för värst i början och sedan bättre?! Nu 4 piller och 2 medicindrickor senare mår min mage helt okej, hoppas det håller i sig hela september! Nu är det bara 21 dagar tills jag kommer hem och trots att jag älskar att vara här och älskar mitt jobb ser jag ändå fram emot tills jag kommer hem. Jag saknar min familj, mina vänner och konståkningen så sjukt mycket och jag kan knappt vänta tills jag kommer hem. En hel sommar utan detta har varit svårt men jag känner att det var bra att jag gjorde detta, jag får med mig erfarenhet, språk, kontakt och mycket mer hem!!! ♥
 
Tråkigaste av allt är att Lucia redan åker hem på onsdag, det kommer kännas sjukt tomt utan henne men om ett tag drar jag till Bratislava och hälsar på henne och de andra i teamet. Sedan jobbar vi FÖRHOPPNINGSVIS tillsammans nästa år igen i något annat hotell någonstans i världen. Om vi lyckades hamna på samma ställe nu, så stor världen är ska det nog inte vara något problem att lyckas med detsamma en gång till! ;) Men som tur är har jag Isi kvar som stannar en vecka längre än Lucia. Jag är en av de sista från teamet som åker hem. men först den 24e drar jag 3 dagar till Rom för att hälsa på Sharif och sedan hem. I alla fall 3 dagars semester innan jag kommer tillbaka till Sverige för ytterligare jobb.
 
Igår hade jag ledig dag, tillsammans med Eva. Vi fick ledigt eftersom vi hade alla ankomster i söndags medan alla andra hade ledigt. Det var skönt att ha en torsdag ledigt för tåg m.m.. går mer då och fler saker finns att göra. På morgonen vid 9.30 åt vi frukost tillsammans och sedan hade vi sådan tur att vi kunde åka med Linda från Solresor in till Tropéa med bil, där vi shoppade, slappade på stranden, åt glass och hade det allmänt trevligt. På eftermiddagen tog vi tåget hem (kostar 1,90 EURO för 45 minuters sträcka) helt sjukt om man jämför med Sveriges priser. Blev sedan upplockade av hotellets taxi på stationen. En fantastiskt smidig dag i vackra Tropéa! :D Idag fick jag vilat hela morgonen p.g.a min mage, så jag sov under natten och sedan från 9-14 igen. Haha snacka om att man var trött, tror det kan vara för att jag sover för lite, vilket jag lär märka om det är borta helt imorgon!
 
 
 

Älskade unge!!nu är du där igen,du har sovit dåligt ,jobbat som en blå,bara full spruta dygnet runt,VAD har mamse sagt om detta leverne???DU blir sjuk,kroppen orkar inte lika mycket som ditt huvud vill.Hoppas du mår bättre nu o dricker ordentligt?Längtar så efter dig nu.Puss mamse

Svar: Haha jag vet, men men det är sådant som händer! :D Jadå, fri bar så vi dricker allt hela tiden :D
Elina Hagberg




Kom ihåg mig?