Hemma bra men borta bäst!

Planerna var för någon vecka sedan att stanna hemma över jul och jobba för att tjäna ihop pengar till min asienresa. Men jag och Isabel tröttnade riktigt fort på vinterkylan som smått börjar närma sig att vi spontanbeställde en resa till Egypten över jul, nyår och min födelsedag. Så nu sitter jag här med nedräkningen och längtar mer och mer för varje dag. Det är inte ens en hel månad kvar och det kommer gå så sjukt fort tills vi sitter på planet ner mot varmare breddgrader! Ska bli så sjukt härligt att spendera julafton liggandes på stranden i en solstol med julmust i handen och pepparkakor i magen. Jag längtar så jag  nästan spricker. Men först, tre veckor till på mitt fantastiska jobb. Två dagar kvar denna veckan. På lördag ska vi även på julbord med jobbet och alla är taggade till tusen, det blir för mig även första julbordet för iår, yey! ♥ 
 
Här kommer jag och min bästa vän hänga i två veckor när det är kallt och ruskigt i Sverige. 
 
Det är så mysigt att bo i stan vid dessa tider, julpynt överallt, pyntade skyltfönster och allt blinkar så fint. Pepparkakor i nästan varenda affär och alla myser till det lite extra. Dock saknar jag att träna konståkning varje dag men detta får bli ett test. Har köpt gymkort på fitness24 nu i alla fall så jag får i alla fall tränat litegrannaaa! :-) Inte lika kul att träna själv och på ett helt okänt gym men det får gå för tillfället för det är nära och bra. De två senaste veckorna har jag bara suttit i soffan efter jobbet. Kände att jag blev lite rastlös! Hoppas ni har det bra allihopa och att ni myser till det ordentligt med era nära och kära nu när julen börjar närma sig. Någon som hunnit ta ett litet försprång i julbaket? 
 
 

Ah vad lyxigt! Alltid mysigt att ha nagot att se fram emot. Lattare att palla med kylan en stund da.

Svar: Precis, du har så rätt! :D
Elina Hagberg




Kom ihåg mig?