En fredag nära jul.

Hemma efter lite fredagsmys på gymmet, helt trött i mina armar efter att kört ett pass att jag nu inte ens kan lyfta vattenflaskan. Påsen med lite kakor som jag bar hem från Ica var otroligt tung. Men det känns bra sådär efter. Idag stod vi still i princip hela dagen. Bara från 13.36 - 15.24 rullade vi på som vanligt vilket ledde till att idag blev en slapp dag som jag tror alla behövde. Imorgon jobbar vi extra pågrundutav dagens materialbrist på en annan avdelning (underleverantörer till oss). Men det är OB och lite så, så för mig är det inga problem att jobba. Skönt att få ihop lite extra nu innan jul och nyår och framför allt så jag kan ha med mig lite till Egypten. Det är ju bara 17 dagar kvar innan jag och Isabel befinner oss i värmen tillsammans igen, jag längtar riktigt mycket.
 
 
Palla att hela Sverige blir total KAOS så fort det kommer pyttelite snö. Varför ska det bli så mycket problem bara pga det? Tåg/buss och annan kollektivtrafik ska ställas in, olyckor ska ske och köer i trafiken bildas. Kan inte alla bara göra som de alltid gör så är det ingen fara med lite snö. Dubbdäck och lagom hastighet?! Hallå. Bara för att det snöar lite och blåser en del är det inte farligt att leva. Idag var planerna först att jag skulle åka ner till Stenungsund för att träna konståkning men det blev problem med att låna bilen + kö etc så det resulterade i att jag istället stannade i stan och drog en sväng till gymmet istället. Det blev att träna lite bröst och rygg + en massa stretchning. Jag känner av att jag blir vigare och vigare nu vilket är väldigt roligt. Kom hem till tom lägenhet nu, pappa är inte hemma och Jonas har jag ingen aning om vart han är men det gör ju inget när man får hela alltet för sig själv. Sitter nu och pluggar samtidigt som jag har på Two and a half men i bakgrunden, gick ju inget annat bra på tvn. Eftersom jag ska upp 5 imorgonbitti eftersom jag behöver ta bussen till jobbet blir det inte särskillt sen kväll för mig ikväll heller utan går väl om någon timme och lägger mig. Måste även fixa en liten lunchlåda tills imorgon så jag har något att äta på jobbet. Lutar åt kyckling igen, som in princip varje dag hehe. Ja men vad händer mer.. Nu är jag inne på min fjärde vecka på Volvo, känns helt sjukt. Men det är fortfarande lika roligt och jag lär mig nya saker varje dag. Laget känns otroligt bra och vi har riktigt roligt tillsammans. Man märker av allt jobb bara hur trötta och slitna alla blir i slutet av dagen haha och hur alla verkligen RUSAR ut ur fabriken så fort klockan ringer. (Lite som att gå i skolan igen, lågstadiet då när det är klockor som ringder när man börjar, får rast, går tillbaka och slutar) :)  Den 18e december får jag också reda på om jag får förlängt kontrakt på Volvo, vilket jag verkligen hoppas att jag får men det återstår till att se. 
 
Har också fått inhandla mina första julklappar vilket känns skönt. Har fixat till mamma, Isabel (har plan för både jonas och pappa) men de är inte fixade än! :) Första gången någonsin jag är ute i så bra tid som jag är nu, annars brukar allt inhandlas sista dagarna innan men inte detta året inte. 



Kom ihåg mig?