Bästa dagen hittils, helt klart!

Jag älskar denna dagen, FERRAGOSTO! En högtid italienare firar mer än någon dag, typ. Haha eller i alla fall här på resorten! Vilken dag det har varit idag, den bästa dagen hittills sedan jag kom hit. :D Idag vaknade vi tidigare än vanligt för att förbereda allt inför idag, klockan 7.30 var vi vakna för att fixa med kostymer och utklädnad för dagen. Efter det fick lagkaptenerna varsin färg, det blåa laget var Simi och Simone, det gröna laget Simonka och Jack och det vita laget jag och Lorenzo. Jag körde dagen som militär och han som doktor, båda helt målade med vit färg över hela kroppen. Efter detta gick vi och åt frukost tillsammans, alla i hela teamet åt en gemensam frukost vilket faktiskt var riktigt kul. :) Det är inte ofta alla äter tillsammans eftersom vi äter lite olika tider, speciellt på morgonen! Efter frukosten var det dags att bilda lag, lagkaptenerna försöker få med så många som möjligt i sitt lag för att ha så stor chans som möjligt att vinna. (Y) Jag satsade på ett lag med svenskar, haha och Lorenzo hade inget emot det så vi blev en blandning av lite italienska och lite svenska som blev riktigt bra. Efter lagen var klara var det samling i poolen, 8.30 för att dansa Siglan för dagen som startskott för Olympiaden. De första aktiviteterna lagen tävlade mot varandra i var volleyboll, bågskytte, dartkastning och vattenfotboll i poolen. Vi delade upp laget mellan grenarna för att de som ville göra en gren skulle få göra de dom vill och är bra på. Jag var med 6 stycken på stranden där vi spelade volleyboll och levererade riktigt ordentligt. Jag hade med mig ett starkt lag med svenskar vilket ledde till två segrar i rad och seger i grenen volleyboll! :D Sådan bra start på dagen :) Efter det gick vi till poolen, hade vattengympa, över 200 personer i poolen som gjorde vattengympa samtidigt var riktigt roligt. Efter det hade vi en sista lek innan lunch då laget står på en linje bredbent, skickar en blöt handduk bakifrån och fram för att fylla en vattenflaska med vatten - en sammarbetsövning! :D Vi kom tvåa på den tyvärr men det var riktigt kul för det är sådan go stämning i dessa tillfällen. Efter leken gjorde vi Siglan igen och sedan gick jag och Davidino och åt med svenskarna! Efter lunchen, dyngsur från alla i puttningar i poolen av gäster fick ja hänga upp alla mina kläder på torkning. Sedan vilade jag en stund på rummet, men de blev inte särskilt lång paus för mig idag för vi åt så pass länge.
 
Ombytt och klar vid 14.30 stod vi vid poolen igen, redo för eftermiddagens olympiad. När laget var samlat igen, med ännu fler deltagare var det redo för nya utmaningar. Nu var kampen mellan fotboll, kanoa och pingis där vi levererade på fotbollen och vann. Kändes skönt att ta hem båda aktiviteterna jag stannade vid. Vid fotbollen var vi cheerleaders och hejjade ordentligt på vårt lag, vilket jag tror var det som tog oss till seger! ;) Efter fotbollen gick hälften av laget tillsammans ner till stranden för att äta glass och ta en drink, efter det gick vi till poolen för en till omgång av vattengympa, riktigt kul även då. Efter vattengympan var sista utmaningen, då vi hade surfbrottning då lagen brottades mot varandra stående på surfingbrädor i vattnet, klurigt och svårt - utmaning för balansen. Vita laget, MITT lag, tog återigen hem segern vilket kändes så underbart bra! :D Efter detta räknades poängen ihop och de presenterade det vinnande laget vilket var - MITTTTT GRYMMA SVENSK/ITALIENSKA LAG! :D Så sjukt lyckligt, jihooooooo. Efter det blev det ett grymt lagfoto, lite bad och sedan gick vi in för att göra oss i ordning för middag. Idag var klädsel elegant och alla i teamet var uppklädda och fina. Vi hade 15 minuters Buon Apetito för gästerna med fördrink och lite så innan vi fick äta tillsammans! Det var smockfullt i matsalen idag, helt sjukt fullt! Aldrig varit med om något liknande haha gick knappt att ta sig fram haha, men så kan det vara ibland! Nu sitter vi på rummet, vilar lite innan det är show time. Idag är premiär för BURLESQUE som vi ska göra. Vi har 6 låtar vi dansar till ikväll som nog kommer bli riktigt bra! Lite dirty men så får de bli ibland! Efter showen går vi tillsammans till poolen där Simone, Lorenzo och Jack gör FIRE SHOW, där det sedan även är uppdukat med alla efterrätter och sötsaker i poolområdet för alla gäster! Då vi ska göra lekar, dansa och ha skoj innan vi tillsammans äter desserterna och så. Vid 23.30 blir det fyrvärkerier och vid 00 går vi till discot, efter det stannar vi förmodligen i discot en stund om det inte blir så att vi istället sätter oss med teamet och umgås! Vi får se, beror på hur trötta vi är efter dagens aktiviteter, allt skrik och allt hejjande! En hel dag i solen är verkligen anstängande. Denna dagen kunde inte blivit bättre, nu hoppas jag på att kvällen blir ännu bättre!

Förlåt för inlägg utan bilder men något är fel på datorn så det funkar inte med bilderna. Inte ens på facebook, ingen aning vad det är för fel men om jag väntar några dagar brukar det lösa sig. Ha en super bra Ferragosto! Kramar från ett otroligt varmt, skönt, soligt och fantastiskt Italien! :D



Kom ihåg mig?