What a day....

Ja shit, vart skall jag börja? Igår började dagen bra men gud vad den gick utför på eftermiddagen. På morgonen körde mamma in mig till Stora Höga, där mötte jag upp Alice, Henke, Ellie och Christopher och vi gick på tåget mot Göteborg och träffade på resten utav klassen. Gick tillsammans till Kulturmuseet där vi fick en guidad tur på en timme då de slagit upp ridåerna för deras utställning "Destination X" som handlar om migration, både imigration och emigration! Mycket resande och hur vi emigranter/turister påverkar landet vi reser till, vad vi lämnar efter oss och vilken påverkan vi gör. Den första turen var riktigt intressant faktiskt, man fick tänka på saker man inte brukar tänka på + att utställningen var häftigt gjord. De hade t.ex. en palm som barn i Kenya gjort som var gjord av alla de flipflops vi turister lämnar kvar på stränderna i deras land. Väldigt hemskt fast kreativt! :)
 
Efter utställningen tog klassen spårvagn 6 tillsammans till Haga, Järntorget. Då Erik vår klassföreståndare hade ordnat ett ställe vi kunde äta vår lunch på, innan vi begav oss vidare till nästa stopp. Efter lunch promenerade vi vidare i mit centrala stan, där vi gick på Emigranternas Hus, där vi återigen fick en guidad tur där en guide berättade om just emigration från Sverige till Amerika förr i tiden. Också intressant men när man stått och lyssnat, gått och hängt en hel förmiddag är man kanske trött i kroppen så som jag (likaså de flesta i klassen) hade knappt någon ork kvar haha. Efter vi var klara på Emigranternas Hus fick vi sluta, klockan var runt kvart över två! En vanlig onsdag för oss i skolan är 6 lektioner i samma sal från 8.35 - 16.00 så vi tackar så våra lärare att vi slapp denna hemska dag i skolan hehe. Många klasskamrater gick till centralen och tog tåget hem medan jag gick och kollade lite i affärer i väntan på att Michelle skulle komma in till stan för att sedan fortsätta shoppa med henne och hämta ut min iPhone som pappa på morgonen lämnade in på lagning. Som de flesta sätt så hade jag en STOOR bamse spricka i skärmen på både fram- och baksidan efter vi åkte inlines i Lysekil i sommras! Men nu fick jag en ny som är super fin så nu skal jag vara f1 rädd om den! ♥ I väntan på Michelle fick jag köpt mig en söt mossgrön tunika från Tessie, jättefin faktiskt om jag får säga det sjäv (annars hade jag ju inte köpt den). Jag älskar verkligen mossgrön färg och den passar ju perfekt nu till hösten/vintern. Sitter även och överväger om jag skall köpa en kofta från Odd Molly som jag hittade på Nk igår och jag är SÅHÄR sugen för den är ju så sjukt fin. Men får se, det handlar ju om mycket pengar så frågan är ju om det är värt! :) (y)
 
Mitt bland all shopping fick Michelle ett telefonsamtal angående trafikolyckan vid järnvägsövergången vid Nösnäs då hennes kompis fått för sig att hon sett hennes kille inblandad, vilket vi senare fick reda på att det var. Vi tog närmast buss till Kungälvs sjukhus och spenderade resten utav eftermiddagen och kvällen hos honom där. Nu mår han bra i alla fall som tur är. Klarade sig bra och det är vi glada för! ♥



Kom ihåg mig?