Minnesvärd helg & tre veckor kvar till lov.

Ännu en helg som svischat förbi, fort som bara den.. Vi är redan inne på vecka 41 och det är BARA tre veckor kvar tills vi får Höstlov. ♥ Helgen har varit sjuk, haft så himla roligt verkligen.. Det har verkligen varit en fartfyllt och grym helg! Vi har verkligen hunnit med att göra allt, förutom att laga mina byxor som jag råkade spräcka på torsdagen hehe & plugga glömde jag också hehe. Men allt de roliga och viktiga hann jag med i alla fall och denna helgen blev som jag ville vilket resulterar att jag helt klart kommer minnas den för all framtid. Yeah (y) Fredagen spenderades med Michelle i stan, vi kollade affärer, fick köpt oss var sin tröja och sedan köpte vi godis på 4-gott och gick till Bergakungen för att kolla på Taken 2. Vi promenerade långt i spöregn och var pisseblöta 99% av tiden haha. Det var helt klart värt det för filmen var GRYM, helt sjukt bra - den var faktiskt bättre än 1an och det trodde jag verkligen inte skulle hända. Helt grymt värt och att gå på premiärer utav filmer gör ju också saken roligare eftersom det är så många människor där samtidigt! 
 

Bilden är från en annan gång på Berså, inte denna helgen! 
 
I lördags ställdes alarmet på 05.10, upp och på med jobbkläderna för att gå ut till moppen och efter 2 sekunder inse att det är för kallt för att åka och gå tillbaka in igen. Fick väcka min oerhört snälla bror som skjussade mig till jobbet då temperaturen visade 1 grad, EN GRAD! Fattar ni hur jag hade frusit ihjäl om jag tagit mopeden till jobbet. ;o Jag jobbade i den spökande butiken tills klockan två då jag sedan hjälpte mamma att handla och sedan övningskörde hem då vi hade V70n hemma i två dagar fick jag passa på! :) Gick en långpromenad med Asta medan mamma förberedde maten för hennes tjejkväll (hon och hennes tjejkompisar firade hennes födelsedag med spa och lite god mat hemma hos oss) medan Jonas drog tillbaka till stan till sina kompisar och jag drog till Clara för att förfesta. Fick skjuss till Clara vid sex, då vi gjorde oss i ordning och fixade iordning musik etc i garagerummet för att kunna vara där. Vi inväntade Michelle och Jeanette och när de kom började allt. Vi tog bussen in till stan vid 22 och var på Berså runt 23. Berså hade tjejkväll med mingel, snacks och goodie bags från 22-23 men vi missade den då vi bestämde oss för att stanna hos Clara lite längre då vi hade så kul. På Berså var det fullt ös och väldigt många människor vilket var riktigt kul. Vi träffade massa nytt folk och dansade hela kvällen, riktigt roligt! Vi drog från Berså runt 03.00 och gick till donken för nattamat - INGENTING går upp mot donken efter utgång!? Det är verkligen ett måste när man är ute. Vi satt på donken medan vi inväntade att Kenny skulle komma och hämta oss, han hade somnat och svarade oss inte förens 05 så det blev ju att käka glass till frukost och sedan promenad till stationen för att hitta vår skjuss hem. Gick in genom dörren klockan sju på morgonen och då stod det en lagom glad mamma och väntade på mig hehe! Men tur att det inte händer så ofta i alla fall så hon kom över det dagen efter. Sov från sju till nio, haha blev väckt av en lika arg mamma som direkt bad mig hjälpa henne skura balkongen, det lät så lockande att jag somnade om och sov till 11. Gick upp, hjälpte mamma, gick ut med Asta och sedan åkte vi in till Kungälv och firade mammas födelsedag tillsammans med Jonas på en italiensk restaurang som heter Il Trullo! Mätt och belåten övningskörde jag till ishallen för 3 timmars träning. Innan läggdags unnade jag mig även ett varmt bad, så otroligt skönt och ett bra avslut på helgen. ♥ Hoppas ni haft en lika bra helg som mig, kram på er! 



Kom ihåg mig?