Beautiful day, beloved friends!

Jobbpasset idag gick riktigt bra och framförallt fort - tiden bara flög iväg så både jag och min kollega missade när jag skulle sluta runt tolv haha. Ska jobba med Julia (som hon heter) i brödet i sommar. Vilket kanske inte låter jättekul men det var det kan jag lova eftersom arbetsuppgifterna inte bara är en utan många. Började klockan sju med att få de varma arbetskläderna som var/är långbyxor .... Fick lägga upp alla färska bröd som var en del och innan man fick kläm på vilka bröd som var vilka men efter det var klart började vi "baka" vitlöksbaguetter, vanliga baguetter, kanelbullar, wienerbröd, croissanter, ostfrallor, pecanbröd etc. Fick även spritsa både wienerbröden, pecanbröden och croissanterna. Kom även underfund med en grym idé att spritsa med chokladspritsen på wienerbröden när vaniljspritsen tog slut och det kan jag berätta att det uppskattades bland kunderna då de bokstavligt talat slogs om dem. Timmarna flög i alla fall förbi och jag trivs super bra på jobbet efter bara en dag. Alla var jättesnälla & hjälpsamma vilket helt klart gjorde allt roligare! :)

Efter jobbet packade jag kassar på Ica Kvantum för konståkningen till klockan fyra, dit kom sedan Fanni & Alice för att handla mat tills nu. Då vi sitter i solen vid Fannis sommarstuga vid vattnet, i bikini & ska just tända grillen. Här spenderar vi även natten och mestadels utav morgondagen. Fanni o Alice har badat, men jag skötte kameran eftersom jag fortfarande tycker det är allt för kallt. Men over and out, love life!




Kom ihåg mig?