Tid för fotografering! ♥

natur
natur
I lördags var första dagen på länge jag faktiskt hade tid att ta med kameran ut & fota lite. Det var över ett år sedan jag senast fick med mig kameran någonstans. Var ute med Asta så jag passade även på att knäppa lite kort, dock hade solen gått ner så fick inga fina landskapsbilder. Men jag blev faktiskt "helt okej" nöjd med dessa men så klart kan de ju alltid bli bättre. 

Vad tycker ni om bilderna? Några tips från er proffsfotografer för att få de snäppet bättre nästa gång?

Tack tjejen :D



Vad tycker du om mina bilder från plåtningen?

Du skulle kunna ha högre iso så att du går mer ljus i bilden. Sedan kan du tänka på vad det är för bakgrund, till det som du vill lägga fokus på. T.ex. Översta bilden, om man inte skulle se huset så skulle den vart bättre.



:)

Jaa verkligen!:D Allt bra idag ?

Fina bilder:-) Allt bra idag??:-D

Svar: Okej :) Gud vilket fint väder vi har idag! Har ni också det? Äntligen vår! Kram!

Sv: Tack desamma :D

sv: vi har inte bestämt oss än .. haha :)

vad tycker du är bäst?

Sv: Jag har en Nikon D3100!

Vad har du själv? Kanske kan hjälpa dig :)

sv: Min söndagskväll var bra! Denna veckan är inget särskilt planerat. Ska vara med kompisar nästan varje dag haha ;) Och på lördag fyller jag ju år! Själv?

sv: Oj nä det låter urtrist! Vår lärare är inte heller den bästa, vi har bytat lärare tre gånger på snart fyra år så det är lite störigt. Men liksom, det är ändå lärarens jobb att hjälpa eleverna så du kanske ska påminna han/henne? Jag frågar alltid vår lärare (även om hon inte är så bra) typ femton gånger så jag är riktigt säker på att jag har fattat rätt. Haha ;)

kramis!

Jaa verkligen!:D Jo allt är bra med mig!

Gjort idag då?

6a :D

Bara bra:D

Sv: Ja han är grymt snygg :)

Fina bilder :D

Okej, antigen får jag ta din mail så att jag kan skicka lite bilder som förklarar bättre. Men skall försöka förklara bra.



3 saker som gör en bild till vad det är: Iso, bländare och slutartid. Alltså måste du fota manuellt.



Ison ändrar du i fotograferingsmenun.

Lågt iso: kameran är inte så ljuskänslig, ger bilder med bra kvalité.

Högt iso: Kameran blir mer ljuskänslig, men blir enklare att fota i mörkare miljöer.



Bländaren ändrar du genom att trycka in knappen som har en bild på en fyrkant med ett + på ena halvan och ett - på andra, samtidigt som du rullar på "rullgrejen" du ser sedan på skärmen hur bländaren ändras.

Stor bländare: litet värde typ 2,8 ger kort skärpdjup och mycket ljussläpps in.

Liten bländare: stort värde t.ex 22 ger långt skärpdjup och lite ljus släpps in.



Slutartiden ändrar du med enbart "rullgrejen" detta ser du också på skärmen. För kort slutar tid skall du vara så nära mitten som möjligt, men desto längre ifrån desto längre slutartid.

Kort slutartid: bilden tas under kort tid, ger liten risk för suddiga bilder.

Lång slutartid: bilden tas under längre tid, ger lätt suddiga bilder om inte kameran är stilla och det man fotar är stilla.



Hoppas du förstår! :)

Svar: kan inte ens beskriva hr glad jag är! :D

Det låter bra! Äntligen kan man ha den underbara skinnjackan! :)

okej, samma här faktiskt! :)

Dagens blogg är ute, vann du inte så håll utkik efter nästa tävling och var med igen :D

http://anderssonj.blogg.se

vackra bilder! :)



svar: Ja precis! ^^

Hejsan !

Nu har jag dagens blogg på min blogg (som alla 7 dagar i veckan) så jag tycker du ska GÖRA MIN DAG och vara med i den ! :)

KRAM SAANDRIIIEE.BLOGG.SE

http://saandriiiee.blogg.se/2012/march/dagens-blogg-6.html#comment

ja verkligen! älskar thailand, och är säker på att du kommer gråta när du ska hem med! :) haha



jo, gud! de är de verkligen, och det finns hur mycket som helst! kom ihåg att ptruta ordentligt! dom ger sig tillslut om du har tur! ;) ja. passa på! de är verkligen en upplevelse för livet!

Svar: Okej, nice ;) Har du provat att hoppa BungyJump eller fallskärm någon gång? Det skulle jag aldrig våga :P Kram!

haha, eller hur!

så får man ont i tårna några dar efter..

ja, precis så var jag när vi for hem från turkiet! träffade så mycket människor där med, haha och precis så var de i thailand med! klart man gråter då! ;) jaa, de tog några dagar innan jag vågade de med, pappa gjorde de först men sen blev jag riktigt duktig och hård. hehe fick alltid priset jag ville ha! :D fick tillochmed pruta åt min faster ibland!

ja, gör så, man vill inte ångra sig när man kommer hem!

åh tack :D

J'

Sv: Hehe, kollar på en mexikansk serie. Neej, tyvär så gillar jag inte så mycker engelsk serier :P men har hört att den är bra ;)

Fina fotografier du tar :)

sv: tack så mycket!! :)

Allt Bra Idag?:)

Jag är så sjukt glad!! Hon var verkligen värd det! :)



Haha, jag har haft mina converse nästan hela vintern, kunde inte vara utan dom! :)

Superfina bilder

Snygga bilder!




Kom ihåg mig?