Snabba mandelbröd!

Jag testade som sagt att göra ett nytt frukostbröd i morse som blev väldigt lyckat när de väl blev klara - men vägen dit blev lite jobbigt så jag bland annat lyckades sätta igång brandlarmet i huset haha. Men det är sådant som händer.. eller? Det var nog det absolut lättaste brödet att göra "ingrediensmässigt" då man endast behöver ägg och mandelmjöl.

Ingredienser: 2 st bröd
1 äggvita
2 msk mandelmjöl

Gör så här
Vispa äggvitan till ett hårt skum
Rör ner mandelmjölet
Klicka ut två lagomstora bröd på ett bakplåtspapper
Grädda i ugnen på 225 grader i cirka 7 minuter.
De blev även jätte goda när man serverade varme med t.ex. ost eller skinka på. Man tar ju såklart det som passar en själv bäst och det funkar förmodligen med det mesta så att det är bara att börja exprimentera. Varje bröd innehåller 37 kalorier, därav 3g protein, 0g kolhydrater och 3g fett som är super bra enligt lchf. Med ost på blir det ju även lite mer matigt för 37 kalorier kanske inte är sådär super mycket att hänga i granen.

frukostera
Bild tagen av Frukostera, som är en super bra blogg för er som vill ha inspiration för frukost alternativ.

Gjort idag? :D

den har varit lugn och skön:) din då? :D

jag har sportlov i veckan så bara de är ju kul :D händer de nå kul för dig i veckan då ? :) kram

sv; nä, tycker de är rätt lagomt in i året :D haha! Ni har det sjukt tidigt ju, haha :O

sv:Härligt att höra! :)

Jodå, min helg har varit kanoners!

Kram

Super fin blogg ! Vad gör du då ? :)

Naaw ja men de är inte många som gör de för andra tyvärr :(

Min helg var kanon, hur var din? :D KRAM

hehe, Okej. :D Nja jag ha bara tagit de lugnt. :D Och tagit en vårpromenix med lillan. :D

sv: jag visst är hon! :D

sv: den blev bra :) sj?

Sv: Thorsten Flinck och Topcats... usch asså! :o

Jag gör inga länkbyten! :-P

Sv: Verkligen! :)

Ååhh va gött!!

Ska själv sommar jobba på hotell tror jag och se om jag kan få lite kvälls jobb på ett också.

Hade det jätte bra ! :D

Visst, säg till när du följer mig så följer jag dig ;)

Sv; Cookie dough blev det :D



Föresten, det är inte så att det ska vara msk ist för tsk på mandelmjölet? ^^ Sömnig som jag var imorse när jag skulle testa detta brödet märkte jag inte att smeten var lite väl ljus. Bröder smakade mest äggvita så tror något inte stämde där xD haha




Kom ihåg mig?