Oopsies - frukostmackor!

oopsie
a
Idag är det lördag & då tar jag tillfället i akt och lyxar till min frukost en aning nu när jag för en gång skull faktiskt har tid att göra det.
Idag ville jag testa på något bröd jag faktiskt aldrig gjort så det fick bli oopsies eftersom jag har hört av många att det är ett riktigt gott och enkelt bröd att göra. Tror även att det var meningen att jag skulle göra det idag då mamma (utan att jag hade bett henne) hade köpt hem philiadelphiaost som jag behövde, och inte nog med det utan det var även så att det fanns PRECIS 100g kvar.

Ingredienser - 8 st.
3 ägg
100g philiadelphia ost
1 msk fiberhusk
1 msk bakpulver
1 tsk brödkrydda
0,5 dl fibrex
0,5 dl vatten

Gör så här
- Sätt ugnen på 150 grader
- Dela äggen så att ägvitorna är i en bunke och äggulorna i en annan
- Vispa äggulorna tillsammans med philiadelphiaosten till en slät smet
- Lägg fibrex i vatten tills grynen sugit åt sig vattnet
- Vispa äggvitorna till ett hårt skum och tillsätt alla torra ingredienser och rör om
- Vänd försiktigt ner äggulesmeten i vitorna
- Klicka ut ca 8 st oopsies på en plåt med bakplåtspapper
- Salta och peppra & grädda i mitten av ugnen i ca 20-25 minuter

JAG valde att tillsätta fibrex då jag tycker det är godare med mer fibrer i bröden men det är helt upp till var och en vad man tyucker är gott. Man kan såklart (beroende på smak) smaksätta brödet med vad man själv tycker är gott som t.ex. riven ost, kardemumma, vanilj eller andra kryddor, det väljer man själv. Jag valde att på 4 stycken oopsies ha kardemumma i, vilket blev super gott & lite mer smak av bullar hehe.

sv; åh jag med, älskar alla hennes låtar! har lyssnat på henne så länge jag kan minnas, underbar! jag mår jättebra faktiskt, hur är det med dig? :)

njuta som vanlige ! sj?

oj de va frpn mig :D

sv; absolut! umgås med vänner, dudå?

sv; hihi ALLA :D

nu gör jag det! puss

Gott! :)

sv: nej det enda jag ska göra är att träna fotboll imorgon bitti. sen måste jag plugga kemi -.-' vad har du för dig i helgen? :D

sv; hihi TACK :D

kram

sv: det är bara bra, sj?:D

ja :D

moa

SV: Åh tack så super mycket! Ja jag mår bra, hur mår du?? :D kram

Ser jättegott ut :) fin blogg också

Sv: Det smakade fantastiskt :D

sv; hihi bra :) sötnos!

Sv: Haha, ja! det är skönt att bara ta det lugnt :)

sv: Anmäl dig gärna :)

Vill du bli veckans hotstuff? Kika in hos mig så kanske du får! ;)

http://maddelaaans.blogg.se/2012/march/vill-du-bli-veckans-hotstuff-1.html#comment

sv: okej

Önskar dig en fortsatt bra dag! :D

SV; Hela ön är rätt fin, kommer inte ihåg var jag var, haha (;

tack^^

Har varit inne på sjukhuset, blev bara sämre! Men somsagt, tänker bädda ner mig framför melodifestivalen ikväll, någon du hejjar på? c:

sv; ja :D tack!

tack :D



Vad tycker du om dagens outfit?



Snälla försök att svara i rätt inlägg. Blir rätt konstigt om nån svarar "älskar din stil" och jag lagt upp en bild på jordgubbar.. ;)

Sv: Tack så hemskt mycket! :)

Jag ock en kompis ska på en veckas ridläger på Irland, men vi ska först vara i Dublin någon dag med mina föräldrar :) Har alltid gillar Irland, (One world; U2) och de har ju bra hästar så då blev det ridläger där! Är redan riktigt taggad, ska dit i Juli...



Allt är bra med mig också, ensam hemma, inte helt fel ;)

Mums:) Det ser gott ut!

Jätte fin blogg du har!

Skulle bli jätte glad om du kommenterade min blogg:D

sjukt bra,danke :D

tack desamma tjejen :;)

händer ikv?

SV: åh tack så mycket! :'D

hoppas detta med...

Och jag råkade tacka till fel inlägg xD

men jo visst är dom härliga! : D

sv: Åh jag vet! det är så himla irriterande... men men, det finns andra snygga byxor också! :)



jag kollar också på melodifestivalen. vem hejar du på? :D

Oj så gott det låter och ser ut! Gjorde också Oopsies en gång fast gick efter ett heeelt annat recept med typ kvarg istället... Finns nog hur många varianter som helst antar jag! ^^



Sv:

Och tusen tack för din kommentar på bloggen! Verkligen. Du gjorde mig verkligen så glad! :)

Mums vad gott :D



- hihi söt du är<3




Kom ihåg mig?