Våffel torsdag!

Har precis ätit kvällsmat som idag fick bli våfflor vilket jag inte ätit på HUR länge som helst. Har aldrig varit riktigt förtjust i just våfflor, har hellre ätit pannkakor men idag var jag (av någon konstig anledning) sugen på våfflor. ♥ Så det blev bara att ta fram våffeljärnet och ingredienserna och börja grädda så det bara smällde om det.

v
Ingredienser grundrecept - ca 5-6 st!
1 ½ dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
½ tsk bakpulver
1 msk malda/mixade linfrön
1 ½ - 2 dl vatten
½ dl grädde
1 ägg
½ tsk salt
1-2 tsk vaniljsocker (helt individuellt)

Gör såhär:
Blanda alla torra ingredienser
Tillsätt sedan de blöta
Rör ordentligt och låt stå i ca 5 minuter
Grädda dem tills de blir ljus bruna på ytan
Servera med vispad grädde och sylt eller björksocker

- Jag ändrade receptet lite eftersom jag ville har mer fiber i mina våfflor. Jag lade ½ dl fibrex i blöt och hade i i smeten. Det ledde till att jag även fick tillsätta lite extra mycket vatten så smeten inte blev för tjock. Men det blev riktigt, riktigt gott & resultatet blir en gladare mage då den får ordentligt med fibrer. Jag som älskar vaniljsocker med hade i lite extra, men det gör man såklart som man vill. :) Till våfflorna hade jag Õnos lågkalori hallonsylt och grädde eftersom jag inte orkade tina bären! ♥

<3
a
Nu ska jag spendera resten av kvällen framför min älskade serie - Gossip Girl! Helt seriöst så finns det verkligen INGEN serie i världen som är bättre än GG! Det är det bästa jag vet och jag kommer bli fett ledsen när jag sett klart alla avsnitt på alla 5 säsonger! :/ Fast iofs... Då kan jag ju börja om och se om dem IGEN ;) Hehe! För er som aldrig sätt Gossip Girl rekomenderar jag att börja DIREKT! :o
Det är så sjuuuuuuuuuuuuuuuuuukt grymt! ♥♥

Verkar så roligt att åka :D och det ser så fint ut!




Kom ihåg mig?