Må bra & gå med i Shape Up club!

För många är mat och hälsa en stor del av ens vardag, speciellt för mig. Tror säkert många känner igen sig nu för tiden när många insett hur stor påverkan RÄTT mat gör i ens vardag. Hur bra man mår och hur mycket energi man får när man äter rätt. För att ha koll på vad man äter/får i sig etc finns det en super bra app som jag verkligen rekomenderar, den finns till både iphone och android och heter ShapeUp - Kaloriräknare, är grön & gratis så länge man använder sig utav standard inställningarna och inte vill ha typ "extra" av allt. ♥

Jag använder mig utav den appen & jag tycker själv den är super bra. Det enda som är lite svårt i början är att veta exakt hur många gram det finns i det man äter men efter ett tag när man kommit igång lär man sig på ett ungefär hur mycket det är. I appen finns även "måltid & recept" flik - där man kan skriva in egna recept man gör för att sedan få veta hur många kalorier, protein, kolhydrater och fett det är i receptet, det blir även uppdelat i portionsform om man skriver in att det är för t.ex. 4 personer vilket är super bra för det är ju inte jätte ofta man bakar till bara 1 person. "Träningsfliken" är en självklarhet i appen, det finns så man kan se hur mycket kalorier man förbrukar när man tränar på olika sätt. ShapeUp har egna kategorier, kring 30 alternativ där allt från yoga, skridskor, hockey till joggning, tyngdlyftning, gym etc finns. De finns det mesta med andra ord, så det är bara välja ens sport/det som liknar den mest. Ladda ner och testa vet jag, det är väldigt roligt samtidigt som de tär super intressant - det har blivit min hobby typ haha.

a



Kom ihåg mig?