Kanel och kardemumma pannkakor!

Eftersom jag inte hann att äta lunch i skolan idag fick det bli att laga kanel & kardemumma pannkakor när jag kom hem istället. ♥ Någon sa till mig att det både var fettisdagen & pannkaksdagen idag så istället för semla gjorde jag pannkakor. Jag var och sprang på gymmet idag för vi hade 1 timmes rast och när jag var klar var jag 5 minuter sen till lektionen + att det var risgrynsgröt till lunch som jag endå inte kan äta - så dum som jag är fick jag skippat lunchen. Efter skolan promenerade jag till ishallen för två timmars träning som gick as bra trots mina trötta ben, vilket var väldigt roligt. Nu blir det att umgås med min pojkvän, kolla Wipeout & Big Brother och sedan sova. 

pannkisarIngredienser för 4 personer:
5 ägg
4 dl vispgrädde
2 dl mandelmjöl
Kardemumma
Kanel
Smör att steka i

Gör så här:
- Vispa ägg och hälften av grädden.
- Tillsätt allt mjöl + kanel och kardemumma tills du är nöjd.
- Häll sedan i resten utav grädden och låt stå i ca 10 minuter.
- Stek tills de får färg, vänd sedan sida och stek ytterligare ca 2 minuter.
- Servera med bär och grädde eller sylt/socker/sukrin eller vad man nu känner för.

Ingen vet exakt hur mycket kanel och kardemumma man ska ha i, man bestämmer det helt själv beroende på hur stark smak av det man vill ha. Det är väldigt individuellt, men jag öste i alla fall i eftersom jag älskar smaken av både kanel & kardemumma.

a
Måste även berätta att jag fick mina första tvilling ägg idag när jag gjorde smeten till pannkakorna. Trots att jag bakar och lagar mat så ofta har jag ALDRIG fått tvilling ägg. Men nu verkar det som hela äggpaketet är fullt av tvilling ägg eftersom 100% av dem äggen jag tog var det två gulor i! :D



Kom ihåg mig?