I'm going to thailaaaaaand!

JAG LÄNGTAR SÅ MYCKET TILL THAILAND NU!!! Det är bara 1 månad & 6 dagar kvar! Jag sitter och pratar med Fannii i skype och vi planerar våran resa till thailand. Vi ska åka i april och vara borta i två veckor & nu ligger planen på att åka runt lite men att först flyga till Phuket och sedan bila 30 km till Kamala där vi bor på Kamala Beach Resort and Spa. Jag kollar runt på bilder från hotellet och området runt och det lockar mig så sjukt mycket. Vill verkligen åka dit direkt, ska bli så underbart skönt att åka på semester med min allra bästa vän! ♥

a

Har redan Canon's motsvarighet (Canon 50D) men har tänkt uppgradera till den nya 5D Mk III :)

Sv: Det beror på lite hur du menar, om du vill ha fokusen har det ju med fokuspunkten att göra, och suddigt i bakgrunden med bländaren :)

sv: Tack!!

Ja, den är skit snygg.. vill verkligen ha en sådan. Den röda är fräck! :)

Sv: Nej, det vet jag inte, är helt olika på olika kameror, min ställer jag tex på "ratten" vid den lilla infoskärmen uppe på kameran. Men annars brukar man om man går till menyn, där man kan ställa iso, slutartid osv. där om man skrollar ner till bländaren och sedan skrollar ner den till lägsta. Brukar funka på de flesta kameror, men har ingen aning om d90. :)



Här hittade jag annars en video om hur man ställer in bländaren: http://matildahammar.blogg.se/2010/march/att-stalla-in-slutareblandare.html

sv: Precis, siffran du ser på skärmen ska vara så låg som möjligt :)

Sv: ja verkligen! :)

åh tack så mycket sötis :)

Allt bra med dig idag? ;)

sv: okej, nice :)



åhh, fett kul ju! :D

sv; Tack detsamma :) visst! Lägg till mig så lägger jag till dig, säg samt vilket nummer du blev :D

jag orkade inte längre...:P

jag orkade inte längre...:P

Sv. Det var det verkligen :)

gud vad eroligt :D

Sv: jag har spelat hockey i 7 år just nu, och jag tycker det är grymt kul! Hur är det med dig? :D

Skall Fanny skaffa körkort tills ni åker eller? ;) är det inte vänstertrafik i thailand också? s: Men det låter asnice :D:D<3




Kom ihåg mig?