Awesome adventure!

Att säga att detta är grymt är en underdrift! Jag trivs som tusan och det känns som det bara kommer bli bättre och bättre. Igår kom jag fram vid 17, lite senare än räknat men eftersom bussen gick två timmar senare än vad jag trodde fick jag strosa runt i Rovereto och kolla lite affärer tills bussen gick. Hade lite problem med att släpa på min 20 kg (allt för fullpackade) väska haha men som tur var erbjöd sig folk att hjälpa mig lite då och då. Det var lite läskigt när jag skulle hitta till busstationen för den var en bit bort från tågstationen och jag frågade om hjälp till en kille som inte kunde ett ord engleksa haha och han (inte för att döma så men) såg lite läskigt kriminell ut ;) Men jag kunde inte annat än att vara snäll när han verkligen ansträngde sig för att förstå mig och tillslut hittade jag till busstationen ändå! :D Bussredan var riktigt riktigt seg och utan den hjälpen jag fick av en några killar och tjejer på bussen hade jag ALDRIG hittat hotellet hehehe. Det var 1 timmes bussfärd ut i skogen, upp i bergen, ut i ingenstans kändes det som och jag hade verkligen ingen aninga av exakt vart jag skulle hoppa av. Men det löste sig tillslut, kände att jag hade ett bra flyt igår då det känns som det kunde gått precis hur som helst efter att jag landade med planet. Men fick råd och tips och hjälp överallt så det gick riktigt bra, Italienare har hjärtan av guld! ♥
 
När jag kom fram igår till hotellet, tog mina jobbkamrater emot mig och visade mig runt på hotellet, berättade vad vi skulle göra, när vi skulle börja, schemat etc. Vi fick skjuss till där vi bor, som är 20 minuters gångväg från hotellet, jag bor tillsammans med de andra entertainerna. På kvällen eller ah någon timme senare gick vi tillbaka till hotellet för att chefen hade samlat alla för att gå och äta tillsammans. Vi åt riktigt italiensk pizza på en restaurang och hade riktigt trevligt. Det jobbigaste är att de är ganska kassa på engelska, vilket gör allting mycket svårare. Visst var jag beredd och vet om att de inte kan särskilt bra engelska men inte tänkte jag att den skulle vara SÅHÄR kass hahah. Men om några dagar kommer jag säkert in i det och förstår bättre vad dom säger, igår var det katastrof men jag känner att jag hängt med mycket bättre idag! :D Hon jag jobbar/är mest tillsammans med är den personen som är bäst på engelska här, henne känns skönt att jag har just nu så hon kan översätta lite åt mig då och då! Hehe ;) 
 
Trots att vi inte kom i säng förens halv 1 igår fick vi ändå gå upp klockan sju idag. Eftersom hotellet öppnar och gästerna kommer imorgon så måste alla förberedelser göras och allt måste vara klart. Idag efter frukost gjorde vi i ordning Mini Club rummet då vi målade väggarna och lekte med färg etc. Riktigt roligt jobb. Efter några timmars målande åt vi lunch och efter det fick vi våra uniformer och tog kort med hotellet.. Förberedelser har vi fortsatt med hela dagen och sen klockan åtta tills nu då vi äntligen blev klara! Jag jobbar med världens skönaste personer, Anna-Lisa, Maria och Massimo som är hur sköna som helst. Sen är alla andra på hotellet stört sköna och riktigt roliga! Alla försöker kommunicera genom italienska till mig och ni kan ju tänka er hur det går haha. Jag har varken internet/täckning eller wi-fi där vi bor så jag kommer tyvärr inte kunna uppdatera så ofta. Men när jag väl gör det kommer det förmodligen bli så här långa inlägg som det blev idag. Snart ska vi tillbaka till hotellet för att vara med på någon fest som de andra hotellens entertainment grupp håller. Se hur sent vi somnar idag - imorgon gäller det! 
 
Bara att få bära Obiettivo Tropicis uniformer och ha en EGEN "Tuka Tuka" skylt är helt grymt stort för mig. När jag var i Italien sist sa jag till mig själv att "en dag skall jag ha en egen sådan skylt med MITT namn på". Check, äntligen. Är så otroligt lycklig. Det är här jag mår som bäst! Hoppas ni har det fint hemma i Sverige, kram på er.

Du är bäst Elina! Ser fram emot att läsa mer, keep it up.




Kom ihåg mig?