Back from Calabria! ♥

Det är verkligen sjukt hur fort tiden går, hur fort saker man längtat till hur länge som helst (känns det som i alla fall) helt plötsligt är över. Man går och räknar ner dag efter dag och sedan är man helt plötsligt tillbaka på ruta ett, tillbaka i vardagen och tillbaka till verkligheten. Igår eftermiddag landade jag & min andra hälft i kalla Sverige igen efter en underbar vecka i Kalabrien. Min tredje resa för i år som verkligen blev helt fantastisk. ♥ Denna gången var det inte vilken resa som helst utan min och Fannis allra första resa tillsammans utan varken bröder, systrar eller föräldrar vilket var hur skönt som helst - det är detta som kallas semester, helt klart!

Ja, vart ska jag börja. Känslan i kroppen när vi stod på flygplatsen, jag och min bästa vän var otrolig. Att äntligen ta steget ut i världen tillsammans, utan föräldrars översyn och redo för äventyr. Vi hade hela veckan framför oss att göra precis det vi vill och känner för, utan att behöva anpassa oss till någon annan än oss själva. Planet lyfte klockan 07 från Landvetter, vi mellanlandade i Malmö för att plocka upp lite folk och sedan tog flygresan cirka 2 timmar då vi till slut landade på flygplatsen Lamezia Terme i Kalabrien, Italien. Det tog ÅR innan vi fick tag på vårat bagage men sedan gick taxituren på 15 minuter innan vi var framme på hotellet Rocca Nettuno Garden Resort. Efter att vi fått checkat in, fått vårt bagage till rummet och fått bytt om till badkläder rusade vi till poolen för att kyla ner oss från den otroliga värmen. Vi reste nämligen i OnePiece byxdressarna så det blev ju lite varmt i 40 gradiga Italien. Vi spenderade hela eftermiddagen i och runt poolen och ägnade även lite tid åt att gå runt och kolla runt på resorten för att få lite mer koll och veta vart allt finns och vart man ska vara när! :D Resorten var något utav det största jag varit med om, trädgården som fanns runt de två superstora poolerna var enorm. Avståndet från restaurangen, havet, teatern och allt blev en bit eftersom hotellområdet var så sjukt stort. De har nog tänkt till lite där så alla gäster ska få sig lite motion bland all all inclusive mat och dricka haha! På dagarna var det fullt ös, likaså kvällarna och nätterna, vi har dansat som aldrig förr och träningsvärken sitter i ännu. Haft så sjukt kul.

Utöver att hänga på hotellområdet och chilla åkte vi på två utflykter, en till Pizzo och en till Tropéa. Båda städerna var sjukt fina, men Pizzo var INGENTING i jämförelse med vackra vackra vackra Tropéa. I Pizzo var vi en halv dag, då vi hann med att gå på en inhemsk marknad och kolla runt lite på stan, äta den kända Tortufon som är en glass som är uppfunnen i staden Pizzo och består av hasselnötsglass och chokladglass med chokladsås i mitten och rullad i kakaopulver. Än så länge den godaste glassen jag ätit i mitt liv. :) I Tropéa spenderade vi en hel dag. Vi tog taxi till Francavilla Station och tog därifrån tåg till Tropéa, vi kände ju att vi var tvugna att testa kollektivtrafiken när vi ändå var där (y) Det var även gratis så det var ju bara ett plus :D Vi vandrade omkring i den gamla staden, fick sätt sjukt fina byggnader, badade från klippor, åt paninis som var grillade precis vid stranden, gick i miljoner trappor, utforskade den vackra staden, dess vackra byggnader och åt ännu mer glass, RIKTIG ITALIENSK GLASS I MITT HJÄRTA! ♥ Vid 18 tog vi tåget tillbaka till Francavilla och blev upphäntade av vår taxi som tog oss tillbaka i tid till middagen på hotellet. Kvällen bjöd på Michael Jackson show och fest resten utav natten. Vi lärde känna många nya människor på resorten, bland annat de som jobbade där och många som var där på semester. I början av veckan lärde vi känna två underbara personer från Skåne, Sebastian och Caroline som vi umgicks med de mesta utav veckan! Även väldigt många sköna Italienare ;) Hehe

Hela veckan var helt fantastisk, glassen, umgänget, resorten, värmen, landet, allt var helt otroligt. Det enda som var lite sämre var att man bara kunde byta poolhandduk varannan dag, att AC:n på hotellet gjorde min hals krasslig och att maten i huvudrestaurangen inte var så bra som vi hade förväntat oss. Men som tur var vägde den underbara glassen och värmen upp det! Take me back to Calabria thanks. ♥