Tropiskt morgonregn = shopping!

aa
Har
cirka 37 minuter kvar på internetet jag köpte igår på hotellet, tänkte att eftersom vi leavar detta hotellet imorgon bitti är det ju härligt om man får valuta för penarna & använder upp det man betalat för - så här kommer en fin och snabb uppdatering.

Idag gick vi upp tidigt (vi var typ de enda uppe på hela hotellet) så typisk oss, men varför slösa bort dagen med att ligga och sova? Åt frukost vid sju (då klockan är 02 på natten svensk tid) trots det var vi inte särskilt trötta. Fråga mig inte varför haha! Efter en god och härlig hotellfrukost med nystekta omeletter, ägg, färsk frukt etc begav vi oss iväg in mot marknaden för att vi tänkte köpa "thai massage" men när allt utan en flätsalong var stängt gjorde jag spontan beslutet och fixade 4 st inbakade små flätor på ena sidan huvudet, hoppas ni förstår hur jag menar! :D Snyggt blev det iallafall och jag fick väl betala cirka 3-4 kronor för varje fläta hehe! ^^

När mina flätor var klara började det ösregna haha, tropiskt morgonregn som de (enligt några thailändare på salongen) sa att de hade. Det var inte något jobbigt regn direkt men eftersom vi inte kunde eller kände för att gå ner till stranden vid den tiden eller i det vädret så gick vi till hotellet, hämtade pengar och bytte om, hoppade in i en TUK TUK och blev körda till Patong som är en strand en bit ovanför våran där de hade ett superstort shoppingcenter som jag och mamma spenderade cirka 6 timmar i. Bredvid shoppingcentret hade de även en stor matmarknad där vi passade på att köpa färska mangos och rambutan som vi satt och åt innan shoppingcentret öppnade. Lunch blev thaimat såklart och sedan när det började småregna i Patong, tog vi yttligare en TUK TUK hem för att återvända till solen! När vi kom hem gick vi upp på rummet och lämnade alla shoppingpåsar och begav oss direkt ut till stranden. Där vi låg tills solen började gå ner, jag somnade i solen och vaknade upp (vättskrämd) utav att en våg av 27 gradit vatten snuddade vid mina fötter. Då gick vi upp till hotellet, duschade och bytte om och gick till en super bra restaurang där vi åt en liten rätt eftersom vi hade hunnit bli lite hungriga. Efter det drog vi oss in till marknaden och kollade runt tills de stängde. Nu har vi precis packat alla våra grejer för inatt blir sista natten på detta hotellet då vi imorgon drar vidare till Phi Phi Island vilket innebär att vi får gå upp redan halv 6 - frukost klockan sju, taxi halv åtta och färja över till ön vid halv nio. Vi får se hur länge vi sedan stannar på ön, beroende på vad vi tycker om den. Kommer blir en spännande dag som jag redan ser fram emot. Kram på er där hemma.

Du verkar inte ha det allt för pissigt :D

åh härligt!



sv; haha oh ja shopping är ju det bästa som finns ;)

JAG VILL HA SOMMAR!!!




Kom ihåg mig?