Nästa destination - Koh Lanta!

Igår var en helt sjuk kväll, kan ej berätta här vad som hände dock hahaha. Men annars så träffade jag en svensk tjej som jobbade på nattklubben Moken så det blev att vi stannade där till cirka 01 eller något. De hade eldshow (som de två senaste dagarna) då bl.a. en kille som kom till final i "Thailand got talent" uppträdde och var riktigt grym. Han hade hållt på med eld i 13 år så ni kan ju bara genom det förstå hur GRYM han var. Sedan hade de ett eld-långhopprep som alla fick testa att hoppa med. Blev genast betydligt mycket läskigare så fort hopprepet brann, men det var en upplevelse, helt klart. Sedan var det även limbo haha som jag förvånansvärt kom ganska långt på trots att det var typ 10 år sedan jag gjorde det sist (då de andra fuskade & gick på sidan medan jag gick rakt under) haha menmen, det gör väl ingenting (denna gången). Sedan lärde en kille som hette Ano mig att göra de enklaste rörelserna med eldbollarna (utan eld då såklart) haha men det var sjukt svårt så de dem gör i showen är helt sjukt... Såklart krävs det övning, kul med något annorlunda så iallafall, istället för att de typ hade "fotbollsuppvisning" som INGEN vill se... förutom Alex.. Aha! Sedan blev det massor med dans. Sen så säger jag bara HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH xD

a
Iallafall, nog om igår. Som rubriken lyder lämnar vi Phi Phi Island idag för denna gången men att komma tillbaka har jag lovat killarna från "Moken" (en nattklubb på andra sidan ö, på den andra stranden) så det måsta jag ju hålla & åka tillbaka om några år/nästa år. Det skall bli kul att upptäcka Koh Lanta samtidigt som att det är tråkigt att lämna en sådan här fantastisk ö som har allt! Sol, bad, värme, shopping, mat, dykcenter, barer, fest ah bara Gud vet allt - en tropisk ö full av liv, aktiviteter, värme, sol, fest & bad. Koh Lanta är tydligen en mycket lugnare ö, men det kan ju vara  härligt det med! Fullt av stränder, mycket sol och mycket bad.
a
a
Dags att sätta igång att packa ihop alla saker, äta frukost, checka ut och sedan bege oss mot färjan som går 11.30! Vi beräknas vara framme runt klockan 14, det tar betydligt längre tid med färjan men mamma insisterade på att vi skulle ta den eftersom hon vägrade åka Speedboat (undra varför). ^^ Haha med Speedboaten hade det tagit 45 minuter eftersom det är cirka 35 km från Phi Phi till Koh Lanta, men är man feg och vill åka lååååååångsamt får jag väl stå ut med några timmar på färjan - så länge hon betalar. ;) Jag hade tänkt att lägga ut bilder från "eldshowen" och bilder från igår men de togs med mammas lilla kamera där ALLA bilder hade raderats när jag skulle lägga in dem. :/ Riktigt tråkigt då jag verkligen ville visa er många utav dem menmen, that's life! Jag tror det stod att de hade gratis wi-fi på hotellet i Koh Lanta, isåfall kommer ni märka det då jag kan uppdatera, men om de inte har det, eller det inte fungerar som det ska (eller om jag inte har tid, som förmodligen är det största problemet) så lovar jag att uppdatera så fort jag FÅR tid över. Vill helst inte sitta vid datorn här, men någon gång så på kvällen är ju ingen fara. Ha det bra så länge, dags för käk! Peace

Förstår att ni har fantastiskt kul och trevligt tillsammans. Mycket roligt att läsa i din bra skrivna blogg samt se lite bilder. Ha fortsatt jättekul. /kram Papsi

LLLääägg av!!! hehehe :) //Broder




Kom ihåg mig?