WOHO, IT'S SATURDAY!

Det är helt obeskrivligt hur skönt det är att helgen är här! Visst, jag kan ju inte påstå att helgen är ett tillfälle för att vila, det är bara själva grejen att man inte behöver åka till skolan som är så sjukt skönt. Att ha annat att göra för en gångs skull är så underbart, detta var även en av mina första "lediga" helger på länge. Imorgon är det också första advent, som jag skrev för ett tag sedan så är det sjukt att tiden går så sjukt fort. Det känns inte alls som att det var längesedan vi var i England men när man kollar på kalendern är det över 10 veckor sedan vi var där! Jag skrev även för ett tag sedan att det inte var långt kvar till advent och när dagen väl kommer skulle jag tänka tillbaka på när jag skrev det inlägget! Imorgon kommer jag göra det, helt klart! ♥

Klockan ställdes på 8 idag eftersom jag & Oskar skulle åka med Madde in till Stenungsund eftersom det inte går några bussar in på helgen så hade vi inget val så vi fick åka såpas tidigt. Efter jag gått upp SMSade hon och sa att hon inte skulle åka förens 10 men eftersom jag redan gått upp då kunde jag lika gärna plugga i en timme, medan Oskar fortsatte att sova. Sedan gjorde jag frukost, väckte Oskar, vi åt och sedan åkte in till Stenungsund för att sedan ta bussen till honom för att hämta hans lisebergskort som han glömde igår.. -.- Måste berätta att det satt en gubbe som såg ut som tomten bakom oss på bussen och han nös typ 12813719 gånger på 30 sekunder typ och han lät så konstigt att varken jag eller Oskar kunde hålla oss från skratt HAHAH xD Stackarn! Sedan bar det av till Göteborg, vi tog tåget vid 12.45 och gick runt och kollade i affärer för att leta lite julklappar och se om vi hittade något vettigt att köpa till familjen, släkten och vännerna. Dock hittade jag inget bra, det är så svårt att köpa presenter nu när det finns så mycket saker! Man vill nästan köpa allt gulligt man ser, men då hade man ju behövt varit gjord av pengar (y)

<2

Efter att vi kollat runt ett tag promenerade vi från Nordstan till Liseberg. Vi gick runt på liseberg och kollade i de olika julstånden, vi kollade till isbanan vid stora scenen och det dekorerade Lisebergstornet! :D Det var jättemysigt och när det började mörkna kröp julstämningen fram! ♥ Dock började det regna och det blev väldigt kallt, det gjorde att vi började frysa så mycket och eftersom vi sedan kom på att vi inte hade ätit sedan frukost som vi åt vid halv 10 imorse, bestämde vi oss för att gå till Korsvägen och hoppa på bussen hemåt! :D Jonas hämtade mig i stenungsund, vi åkte hem och åt tacos idag igen, gud så det är gott! Helt sjukt. <3

Lise
lis
stugor
Det hade julbodar med allt möjligt. Allt från hemgjorda smycken, honung, ostar, marsipan, tomtar till hemgjord korv, rostade mandlar, choklad etc! Det finns mycket att köpa, mycket som bidrar till att julstämningen börjar närma sig! Det fanns även ett nytt Chokladhjul där man vann Anthon Berg choklad (y) ♥

<3

Jag älskar Liseberg & så fort snön kommer blir det pricket över i:et ! :D
<3
<3

Imorgon är det pluggsöndag & första advent. Det ska firas hemma hos Jacqueline med henne och Fannii. Vi ska plugga tillsammans och hjälpa varandra. Eftersom de är smartare än mig på matte så ska de få hjälpa mig att förstå lite hehe! :D Måste även skriva lite på alla våra olika inlämningsuppgifter, öva lite på några av proven och några av de läxförhören som är nästa vecka! Skolan dödar mig, långsamt! :o Längtar tills jullovet nu och det är inte långt kvar, det är det enda som får mig att kämpa just nu! :)



Kom ihåg mig?