Winter, here we come!

Vaknade upp i morse, konstigt nog var jag utvilad för en gång skull, trots att klockan bara var halv sju. Märkligt! ♥ Märkte direkt när jag drog upp rullgardinen att de va bäcksvart ute, trots att jag kollade ut såg jag ingenting, det var som att jag fortfarande blundade, lika svart! Nu märker man verkligen att det börjar bli mörkt. Det absolut tråkigaste med vintern är ju just att det är så mörkt.. Att det är kallt gör ju egentligen inte särskilt mycket om man tänker efter, det är ju bara att ta på dig lite extra kläder, men just att det är så MÖÖRKT är ju så trist! Att dagarna känns så korta är ju bara för att det är mörkt och hur kul är det att det är mörkt när man går hemifrån och har börjat mörkna igen redan innan man hunnit komma hem. Vad är det för stil? Vintern hade varit så mycket skönare om dagarna hade varit längre, som på sommarn, när man nästan kan vara ute dygnet runt för att det är såpas ljust. Knappast att det går nu, går man ut efter 16 är det ju nästan som att gå ut mitt i natten. För mig som är så sjukt mörkrädd också, då är ju vintern en underbar årstid.. -.- Eller?!
Idag iallafall hade vi också kortdag i skolan, torsdagar är ganska lugna faktistk, i allmänhet. Vi gör inte särskilt mycket då. Fast just nu blir det mycket bara för att vi har massa läxor vi måste göra i alla ämnen och dem måste man ju såklart göra HEMMA :o 

Vad är det för mening med att ens gå hem ifrån skolan? :O Egentligen? Man kan ju lika gärna stanna kvar när man endå bara åker hem för att få sätta sig i soffan och PLUGGA?! Man har redan spenderat hela sin dag i skolan och direkt när man kommer hem ska man endå fortsätta med läxor... Man kanske borde börja bo på skolan och sova där med så man kan plugga dygnet runt.. Hade inte det varit kul? ;) Aha! Ne, jag fattar inte riktigt! Börjar ångra mig att jag inte valde en LÄXFRI skola, där man fick lektionerna till att göra allt man behöver på, så man slipper ta med hem och sitta med de resten utav dygnet med! Hahah slutar detta stycket med skrivkramp, för nu ska jag sluta klaga på allt haha ^^
Dagen började med en Franska steg 4 lektion som gick förvånansvärt snabbt, efter franskan hade vi Naturkunskap B som bara var allmänt segt. Eftersom alla sitter och skriver de allra sista på laborationsrapporterna nu (som ska in innan klockan 00.00 inatt) så gav läraren oss faktiskt lite hjälp så vi skulle bli klara. Det var ju ändå lite snällt tycker jag allt! :) Efter naturen hade vi lunch, idag var det Köttfärssoppa som förövrigt smakade bajs som alla andra soppor i hela denna vida värld gör. Men en stor elouge för skolans salladsbord som faktiskt är riktigt bra! :D Efter lunchen hade vi Samhällskunskap & sedan slutade vi runt 13 och jag hann med bussen hem. (Y)


eliten
Bild påväg hem på bussen! ♥

Nu har jag varit hemma en stund och hunnit laga mig lite mat. Det som stod på menyn idag, eller ah det som oftast (nästan varje dag) står på min meny är KYCKLING. Eftersom det är så ooootroligt gott så fick de bli det idag med. Men idag använde jag en nyinhandlad krydda som heter "Chicken & Steak" som var riktigt smakrik och god. Nu hade jag tänkt att ta tag i läxläsningen lite eftersom jag måste hinna göra det innan jag ska åka in till träningen som börjar 16. Så jag har ju cirka en halvtimme på mig.. Känns seriöst, men aja! :D Det är ju bättre än ingenting alls! ^^
<3<3
Ha det bra, så hörs vi senare eller imorgon! ♥ Puss



Kom ihåg mig?