Sammanfattning av helgen! :)

Förlåt! Jag vet att jag var grymt dålig på att blogga igår, men jag hann verkligen inte så jag hoppas ni har lite förståelse. Nu kommer iallafall en sammanfattning av min lördag kväll och söndag! :D ♥

Lördag eftermiddag ägnades åt att äta pizza med Duran, på samma restaurang som vi åt på med Jimmy sist vi tävlade i uppsala, alltså två år sedan! :) Maten var fortfarande lika god som innan & både jag och Duran tog pizza. Som jag förövrigt inte ätit sen i slutet av sommaren, så det var riktigt efterlängtat kan jag säga! :D Jag åt såklart en Hawaii med Kyckling och kebabsås, kycklingen är ett MÅSTE till allt för då blir allt så himla mycket godare! :)
duran
När vi kom tillbaka till hotellet umgicks jag med Olof och Clara. De hade ju bokat bord för att de skulle äta i restaurangen (som vi också tänkte göra tills vi fick se den oläsliga menyn) så jag satt med dem medans de åt! Ångrar mig dock lite att jag inte åt på restaurangen för dem hade jättegod buffée, som INTE stod med på menyn.. -.- De hade salladebuffée, potatisgratäng, kyckling i rödvinssås eller hamburgare med pommes frites! Det hade ju också suttit gott, och det kostade bara 149:- så det var ju inte så farligt.
restaurang
Efter maten gick vi till statoil och köte Ben & Jerry som vi satt och smaskade på hotellrummet. (y) Vi köpte en Half Baked och en Caramel Chew Chew att dela på, vi spillde även ganska mycket på Olofs täcke haha så vi fick gå till receptionen och be om ett nytt senare på kvällen hehe! Kul o sova i glass? :D Efter vi käkat upp glassen gick jag faktiskt till mitt rum, gjorde mig i ordning och gick och lade mig eftersom jag var riktigt trött efter dagens tävling och allt som vi gjort! :D ♥
B&j
Innan jag visste ordet av var det morgon och alarmet ringde, samma tid som på lördagen 8.30! Jag & Duran bestämmde oss för att äta frukost kvart i 9 för att sedan hinna gå från hotellet till ishallen vid halv 10 så vi skulle komma i tid till tävlingen, så jag skulle hinna värma upp och göra mig redo! :)

Uppvärmningen gick bra, under tiden hann jag kolla lite när Olof åkte och lite på de andra i hennes uppvärmningsgrupp. Men fokuset låg mest på mig själv för att få ordentlig uppvärmning inför programmet! Jag gick på i andra uppvärmningsgruppen klockan 10.50 och startade idag som nummer 4. Alltså hann jag knyta av mig skridskorna efter uppvärmningen och värma upp och tagga lite extra! :D Sen var det min tur, programmet gick helt okej. Lite små missar och skakiga landningar och en flop på dubbel axeln, som blev perfekt i kortprogrammet. Menmen man kan inte alltid åka felfritt! Men jag är nöjd med mitt åk som gav mig 54 poäng och det ledde till att jag klättrade en placering och kom tillslut 8a totalt! :D Vi var 18 stycken i gruppen så jag är väldigt nöjd eftersom jag satsade på en topp 10! ♥ Fick även med mig ett nytt personbästa på 82,98 poäng och det är mitt bästa resultat på en Elitserietävling! :D
långa
Efter tävlingen gick jag & Duran tillbaka till hotellet för vi hade bara hotellrummen till klockan 12 så vi var tvugna att checka ut! Efter vi checkat ut tog vi bussen in till Uppsala centrum och satte oss på ett cafée och Duran drack en kaffe, för att slippa strosa omkring och bära runt på våra tunga väskor! Efter fikat kollade vi runt lite i stan och det slutade med att vi hamnade på Thai Village för lunch. Det var en jättemysig Thai restaurang som låg lite på hörnet så det inte var så himla trångt och inte så mycket folk. 

De hade en supergod middagsbuffée för 169:- De hade en buffée med vanlig plockmat (den vanliga) en buffée för sushi och en glassbuffée. De hade även massa annorlunda mat, typ inlagda saker etc och en buffée med frukt och olika sorters thai frukter. Jag vågade absolut inte smaka på allt men det såg coolt ut!
thai
glass
Thaimat
Hoppas det ser smaskigt ut, för det var SJUKT smaskigt! :D ♥ Bästa Thai bufféen jag någonsin ätit, väldigt mycket bättre än den i Stenungsund. Såserna & allt som var de samma som i Stenungsunds smakade mycket mer och var mycket kryddigare! Det blev ett litet "firande" för att det gått bra på tävlingen och att vi haft en superhelg! Vi satt och åt i flera timmar och glassen man klämde i sig när man var PROPP MÄTT var verkligen pricken över i:et! ;)
Efter maten traskade vi vidare till centralstationen där tåget sedan gick mot Stockholm vid 16.09. För att sedan byta till direkttåget i Stockholm - Göteborg. Vi var framme i Göteborg vid 21.30 och jag tog sedan tåget till Stenungsund vid 21.47 och kom tillslut hem vid 22. :D Att få sova i sin egna säng var ju det skööönaste med att komma hem.
Nu avslutar jag med ett STOOOOOOOOORT grattis till min underbara & fantastiska vän Alexander Hellohf som fyllde 17 år igår, den 20:e november! :D Hoppas du fick masssa fina presenter, du är bäst ♥



Kom ihåg mig?