PANNKAKSDAGS! ♥

Nu kommer receptet & bilder på de efterlängtade kokospannkakorna! ♥ Med detta receptet får man ut cirka 15 pannkakor, de räcker till både frukost, lunch middag i några dagar och är super gott och mättande. Det är nästan som ett vanligt pannkaksrecept fast utan socker och mjöl då eftersom jag försöker att inte äta så mycket kolhydrater. Därför använder jag "mjölersättning" istället som kallas fiberhusk. Men för er som inte kör vaken LCHF eller någon annan lågkolhydratsdiet kan ta dinkelmjöl istället. Det gör det både lättare att steka och mer matiga så man står sig längre.

Ingredienser till smeten:
4 ägg
2 dl kokosflingor
2½ dl vispgrädde
1 krm salt
1/2 msk fiberhusk (för er som kör LCHF) andra kan ta dinkelmjöl för att få dem nyttigare.
Smör till stekning

Tillbehör
Dina favoritbär
Vispad grädde

p

Gör så här:
Mixa kokosflingor med en stavmixer (om du inte vill känna av kokosflingorna). Jag tycker själv att det är godare utan att mixa kokosen, för då känner man verkligen att det är kokos i. Sen vispar du ägg fluffigt, räller i kokosflingorna, grädde och salt. Lägg i fiberhusken sist och låt svälla en stund. Eftersom fiberhusk jäser så måste man låta det stå innan man steker annars har det ingen effekt, då kommer pannkakorna gå sönder när ni steker, så ha tålamod. Stek sedan pannkakorna i smör och servera med vispad grädde och bär eller någon god sylt.

p

Resultatet för de perfekta pannkakorna! :D

 

 

å

Såhär ser fiberhusk ut för er som aldrig använt det. Det finns att köpa i vissa matäffärer, dock inte alla. Men det finns även på Life och andra hälsokostaffärer! Rekomenderar inte fiberhusk för"vanliga människor" utan endast för er som kör LCHF!

p

Lycka nu till med att laga smaskigaste pannkakorna ever! Imorgon eller på måndag kommer receptet på den GODAST havregrynsgröten! :D Ha en bra dag... För det ska inte jag... Måste ut och hjälpa till i trädgården.. KILL ME! Se om jag överlever dagen annars får ni inte eran gröt -.-




Kom ihåg mig?