Julbak - Pepparkaksmuffins! ♥

Godkväll nattläsare! :D Efter att ha haft en lång pluggstund med Clara har jag faktiskt lyckats skriva klart engelska inlämningen som ska in nästa vecka. Det känns bra att kunna lägga en sak bakom sig för att kunna fokusera på resterande uppgifter i historian, samhällen, franskan, svenskan och matten som är kvar att göra -.- Nu är det så mycket att göra i skolan så egentligen borde jag låsa in mig själv hela helgen bara för att plugga men jag har så mycket planerat att det aldrig skulle gå hehe! Synd för mig.. eller?! hihi ;)

Efter vi kollat på "halv åtta hos mig" bakade vi pepparkaksmuffins. Tipset fick jag från Malins blogg! De blev faktiskt väldigt goda. Idag på franskan kom våran lärare med idéen att vi skulle ta en spontan fika imorgon bitti på franskan samtidigt som vi pluggar tillsammans inför provet om två veckor! Det tyckte jag var väldigt genialiskt och gott så då passade jag på att baka muffins som jag kan bjuda på under knytkalaset ^^ Alla skulle ta med någonting var så alla får smaka på allas, det blir ju mycket roligare då än om alla bara tar med till sig själva! :D ♥
Muffins
Bakabaka
In action, elvispen i högsta hugg! Här ska bakas (y)

mums
Hälften klara! :D
mums
Det blev totalt 27 stycken muffins, eftersom det var en rejäl smet! Det var bra, så man kan ha länge haha eller så är det bra att baka nu till jul när man kan bjuda alla som kommer och vill ha gofika! :D Receptet finns på Malins blogg, länken hittar ni här! :D Hoppas ni lyckas lika bra som mig med dem hihih! ♥
Imorgon börjar dagen med gofika på franskan, sedan ska vi skriva analys om Hamlet i svenskan, få reda på när provet i internationella relationer ska vara och ha glosförhör i spanskan... Ah som ni själva precis läst kommer dagen bli skit tråkig, förutom fikan på morgonen! Dagen börjar iallafall positivt hehe! Efter skolan blir det direkt till träningen och efter träningen kommer Oskar till mig, vi ska laga tacos och kolla på Idol, det ska bli supermysigt! Hoppas ni får en bra fredag, så hörs vi! Puss



Kom ihåg mig?