Baka, baka bröd á la 1 kolhydrat! ♥

Godmorgon torsdag & längtan efter fredag! :D Imorse blev de en riktigt ordentlig 'gofrukost eftersom jag bakade det supergoda LCHF brödet igår. Jag åkte till Hälsoaffären Life efter skolan med mamma och inhandlade alla ingredienserna jag behövde. Jag hade ju beställt BakePro och Mandelmjöl så bröden kunde bakas efter receptet! Det inhandlades även Björksocker från Naturmedecinska teamet bakom Ica Kvantum. Björksocker är socker som är framställt av naturen, bara rena ämnen, smakar som socker fast innehåller lägre GI, mindre kolhydrater och 40% mindre kalorier och är dessutom inte dåligt och påverkar tänderna! ♥

Ingred

Ingredienser till 1 limpa; Man får ut cirka 20 skivor!
(jag fick 22 men det beror ju såklart på hur stora & tjocka skivor man vill ha)
3 dl mandelmjöl
2,5 msk fiberhusk
3 tsk bakpulver
9 msk bakepro
6 ägg
6 dl stark riven ost (ngn du tycker om)

Gör såhär:
- Sätt ugnen på 225 grader.
- Blanda alla torra ingredienserna.
- Blanda sedan i äggen och sist osten.
- Låt stå och svälla i 10 minuter.
- Fördela smeten i bakplåtspappersmord form & grädda i mitten av ugnen.
- Låt limpan stå inne i 30 minuter men sätt på folie över efter 20 minuter.
- Stäng av ugnen efter 30 minuter men låt kakan stå kvar i ugnen ett tag.
- Skär upp i bitar efter den svalnat.
Smörgås

Det förvånade mig att det faktiskt var riktigt gott och smakrikt. Det berodde nog mest på den starka rivna osten som var i! Det blev riktigt saftigt och gott så detta kommer LÄTT bakas flitigt. Jag blev lite orolig först när jag luktade på smeten eftersom BakePro och Mandelmjöl inte luktar särskillt gott, men tillsammans blev det riktigt bra om jag får säga det själv! ♥ Det blev väldigt saftigt med, hatar bröd med för mkt mjöl som smakar torrt och äckligt.

Så.. Frukosten imorse blev; Mackorna med kokt ägg & kaviar! 
Till det, Turkisk yoghurt med pinjenötter, russin och flytande honung. :)
Macka
Fil
Super god & super nyttig frukost, så man står sig ända tills klockan slår 2.
Då ska jag, Oscar Päärt och Oscar Andersson äta Thaimat! Jag längtar till 1000! ♥

VAD ÄR BAKEPR0 , VAD ÄR POFIBER

Har aldrig hört dessa ord.

cyhall@usa,con




Kom ihåg mig?