LAST DAY - IMORGON SMÄLLER DET!

JAAA! Idag slapp jag äntligen att vakna upp utav de regndroppar som brukar slå mot fönstret vid den här årstiden. Nu det senaste dagarna har jag vaknat utav att det regnat, det får en att bli extra trött och helst bara vilja ligga kvar under täcket och sova bort hela dagen!

Igår skulle jag ta bussen in till Stenungsunds men det slutade med att min mamma fick köra in mig eftersom bussjäveln körde förbi mig när det dessutom pisseregnade och blåste så jag hade fått riktigt kämpa för att ta mig till busshållplatsen. Trots mitt slit att ta mig dit körde bussen förbi.. jag hatar västtrafik, när någonsin gör dom någonting rätt? :o Mamma körde mig direkt till thaien och jag mötte Alex där 14.25, p.g.a att bussen körde förbi kom jag lite sent och det kändes lite taskigt för restaurangen att komma 5 minuter innan lunchbufféen ska stänga.. menmen vad ska man göra! De var inte bara vi där så jag tror och hoppas att det inte gjorde något! Det tjänade ju pengar på oss så förmodligen gjorde det ingenting! Efter vi ätit lunch gick vi, i det hemska vädret hela de 500 metrarna till torget, fast vi gick in i nästan varenda affär på vägen för att undvika att bli genomblöta och flyga bort.. Vi gick runt lite på torget för att jag skulle byta en julklapp och köpa några till, även lämna tillbaka en bok för mamma på biblioteket. Efter det åkte jag bussen upp till träningen och tränade 17-19. När jag kom hem var jag ensam hemma eftersom mamma, jonas och pappa var och julhandlade på Torp, riktigt skönt ibland att vara ensam hemma och bara vara för sig själv & kunna göra precis det man känne för! Jag tände massa ljus, åt kvällsmat och bakade en ny sats av mina frukostbullar som precis tagit slut. ♥ Bullarna blir fluffigare och mastigare för varje gång jag gör dem nu, vilket är riktigt positivt. Mycket godare att äta och de blir mycket mer mättande nu vilket är super bra! De är sjukt goda och smakar precis som scones, nybakta scones med smör som smälter på mackan - ååh så gott det är! :D

bröd
bröd
Det är väldigt roligt att Tankafetast har en julkalender iår, där det gömmer sig en julfilm bakom varje lucka. Så varje dag kommer det en ny film som dem rekomenderar en att se. Så för alla filmfantaster rekomenderar jag er att hålle er uppdaterade på den sidan! :D Igår kollade jag och resten utav min familj på en utav de rekomenderade filmerna som var "Bad Santa", dock tyckte jag inte alls att den var bra så jag gick och lade mig innan den var slut. :/
Imorse ställde jag klockan på 07.00 för att få sova så länge som möjligt, gjorde mig i ordning och gjorde frukost lagom till julkalendern som jag kollade på samtidigt som jag åt! Efter det gick jag i lagom tid iväg till bussen och åkte till skolan. Jag tog med paraplyt idag för jag TRODDE det regnade som det gjort varenda dag det senaste men självklart BARA för att jag to med paraply så regnade det ju inte, så typiskt! Idag hade vi matte på morgonen, följt av samhäll fär vi skrev en opponering av en kompis arbete (demokratiarbetet jag berättade om), sedan hade vi religion, engelska och nu återstår dagens sista lektion som är historia. Vi skulle gjort 10 frågor om Franska revolutionen igår när vi var lediga men eftersom min nyckel var borta hade jag ingen bok så jag kunde då inte svara på frågorna. Men snäll som Alice är så skickade hon sina frågor till mig så jag inte är helt okunnig om han frågar mig om något hehe! ^^ Efter skolan ska jag vara med Fanny, det ska bli kul! :) Vi kommer förmodligen fota och äta något gott, även plugga lite eftersom båda har mycket att göra nu innan jullovet! SEDAN SKA JAG PACKA FÖR IMORGON BITTI ÅKER JAG, MINA TRÄNARE OCH MIN MOR NER ITLL MALMÖÖ FÖR NU ÄR DET DAGS FÖR SVENSKA MÄSTERSKAPEN! :D



Kom ihåg mig?