Life is what you make it - perfect! ♫

Det är nog smidigast om jag börjar med att be om ursäkt för den värdelösa uppdateringen under tävlingen i helgen. Jag skulle bloggat efter att korta blev flyttat i lördags förmiddag men när vi väl tagit oss hem hann jag inget mer än att äta och sedan åka iväg igen! Det var planerat att tävlingen skulle börja 12.50 men eftersom det blåste & regnade så sjukt mycket skakada typ hela ishallen och de gick ut med varningar att ishallsväggen höll på att rasa in så de vågade inte starta igång tävlingarna utan flyttade istället starten till 18.25! Dock hade vi redan kommit fram och var i ishallen så det blev ju till att packa mina saker och åka tillbaka hem. Fast innan vi åkte hem gjorde vi ett "snabb" stopp, eller ah några timmars stopp på Freeport, där jag fick köpt några julklappar. Sedan fick jag även övningskört hem, mamma lagade Fläskfilégryta och vi åt tsms innan det bar av tillbaka till Kungsbacka för att faktiskt få tävla! :D ♥

freeport

Jag var lottad att starta i sista startgruppen, så jag åkte som nummer 13 av 16 och det blev omkring klockan 20 någongång! Korta gick super bra, jag kände redan på 6 minuters uppvärmningen att jag var lugn och pigg. Har även en tendens av att vara klar med allt jag ska göra efter typ 4 minuter så jag hade då vill säga 2 minuter till godo att "känna på isen" lite extra! :) Programmet gick förövrigt bra, gjorde dock tvåfotslandning på 3S+2T men att jag gick på toeloopen och inte trillade gjorde ju att jag tjänade över 1 poäng. Sedan stod jag 2A och det var väl målet med programmet nästan! Hade även velat ha över 30 poäng men jag fick ju då 29.99 -.- Haha ;) Domarna retas frågetecken? :P Kom 7a på korta, låg alltså 7a inför långprogrammet som man alltid åker dagen efter! Kortprogrammet är 2.30 minuter långt och består av 7 moment där 3 ska vara hopp, 2 ska vara utvalda piruetter och en stegsekvens! Långa är 3.40 och består av 10 moment varav 7 är hopp, med tre kompinationer, 3 är piruetter och en stegsekvens! Mamma och pappa filmade mina åk denna tävlingen så fort jag får reda på hur man lägger ut videos här kan jag lägga upp någon utav dem om ni är intresserade! ♥
Korta
Efter tävlingen var jag väl hemma runt 22, då kollade jag på filmen pappa hade filmat, gjorde mig i ordning och gick och lade mig. Övningskörde inte hem eftersom jag var tvungen att plugga lite! ^^ Men det var bra att få det gjort, och istället för att göra det när jag kom hem utnyttjade jag dötiden i bilen med det! Jag har nämnligen muntligt prov i spanskan imorgon, så det hade ju varit skönt att kirra ett MVG i det med! :D

Imorse satte jag SÅKLART alarmet på 08.43 för att hinna upp till soffan och sätta på julkalendern, det är det viktigaste på morgonen! :D Efter julkalendern satte jag upp håret, sminkade mig, bytte om och åt frukost sedan åkte vi hemifrån halv 10 eftersom jag skulle möta Helena i ishallen halv 11. Runt tjugo i elva började jag värma upp och min uppvärmningsgrupp gick på runt kvart 12 någongång! Jag åkte som nummer 5 i gruppen, alltså sist så jag hann knyta av skridskorna efter uppvärmningen och springa lite extra för att vara ordentligt varm tills jag skulle åka. Uppvärmningen gick bra, gjorde allt jag skulle och hann även "känna på isen" lite extra idag också. Jag åkte mitt program runt klockan halv 1. Började med en 2F+2T+1T, det var den enda missen annars var programmet fellfritt. Det kändes super bra idag och jag slog personbästa idag igen, fick 54 poäng i långa och det ledde till en sammanlagt poäng på 84 poäng som också är det bästa resultatet för iår! Nu gäller det att ladda ordentligt inför SM i Malmö i december och satsa på 88 poäng eller högre, hade varit så himla roligt ♥ 

Det nästan roligaste idag var att min gamla tränare Evgueni kom och gratulerade mig och berättade för mig att han tyckte det var roligt att se att jag utvecklats så mycket i min åkning och även tekniskt. Han tyckte jag åkte jätte bra och sånt är alltid så himla roligt att höra! Även min koreograf tyckte det såg bra ut, lite småsaker jag kunde gjort bättre men det ska vi fixa till på min koreografilektion på onsdag förmiddag! Det ser jag fram emot, finslipa till programmet lite extra nu innan SM så att allt är perfekt tills dess! :) 

Efter långa idag åkte jag och mamma till Bäckebol och köpte julklappar, mest till mig! Sedan kollade vi även lite på IKEA! Inne på Bäckebol var vi inne i en gullig tygaffär där de hade slagit in julklappar i tyg och det var huuur gulligt som helst, det såg verkligen jättemysigt ut. Vi var hemma någongång runt 17 och då lagade jag mat, det blev såklart kycklingfilé i kokosnötssås tillsammans med grön currykrydda och det blev super gott. Efter maten slog jag in lite julklappar, sen klädde vi granen samtidigt som vi lyssnade på julmusik och åt julgodis, JÄTTEMYSIGT! Mamma och pappa drack glögg medan jag och Jonas drack julmust och så åt vi pepparkakor, knäck och det som vi bakade förra veckan! :D
mys
mys
paket
Måste även välkomna våran nya tomte i familjen, är han inte charmig? :D ♥
tomtis
Sist men inte minst, årets fina julgran! ♥ Skönt att vara ute i tid och bara invänta den underbara dagen, julen! Julstämningen är på topp här hemma i huset nu, känns jätteskönt! Imorgon blir det förmodligen att fixa i ordning pepparkakshuset, fixa jesuskrubban och grädda de skurna pepparkakorna som borde vara klara nu! Eller ah, det kan jag göra om jag inte måste tillägna hela kvällen åt PLUGG :(

gran

Inlägget blev till lite utav en bildbomb men jag hoppas ni tyckte om det. Nu ska jag göra mig i ordning, duscha och krypa till kojs. Alarmet ställs såklart lagom till julkalendern imorgon så jag kan äta frukost framför Tjuvarnas jul och sedan åka vidare till skolan! Ha de super, puss! <3



Kom ihåg mig?