RUINED MORNING vs. PERHAPS GOOD DAY

Min morgon började perfekt, vaknade utvilad, gick upp och gjorde mig i ordning, traskade upp på övervåningen - till köket, tände levande ljus och gjorde i ordning min frukost. Sedan gick jag in i vardagsrummet, slog på tv:n och gissa vad som händer? :oo Jaiwueawrag, pappa har dragit ur ALLA kablar och även internet eftersom det hade åskat under natten och sedan vågat åka till jobbet UTAN att sätta tillbaka allting igen när han vet att jag SKA ha tv:n klockan kvart över sju!! :oo Klockan var 07.13 och jag fick ju världens PANIIIK! Det var ju bara 2 minuter kvar tills Julkalendern började och jag hade varken tv eller internet... Ringde Jonas men han vägrade att berätta hur man satte igång det igen eftersom han inte trodde jag skulle klara koppla in någon sladd som var urdragen, sjysst osv. Detta ledde till att jag missade dagens julkalenderavsnitt och detta förstörde helt och hållet min morgon.. Att jag tränar när reprisen går ikväll gjorde varken morgonen bättre heller -.- Åh, allt blev helt fel efter detta och jag var nära på att bara lägga mig under täcket och sova bort hela dagen åh jag hatar när allt inte blir som man planerat. Om jag inte hade haft spanska muntliga idag hade jag skitit i skolan, men förnuftet kom ifatt mig, jag åt upp min frukost, packade alla saker och gick till bussen endå.

Dagens förska lektion var spanska och det muntliga provet gick jättebra! ♥ Skönt att det är över nu så jag kan fokusera på allt annar som måste in, alla prov och alla inlämningar jag nämn ett antal gånger här på bloggen.. Historiainlämningen om frihetstiden ska in imorgon, demokratiuppgiften ska in på torsdag och franskaprovet är också på torsdag. Jag är mest stressad och nervös över franskaprovet eftersom jag inte fattar NÅGONTING :o Vi har prov på HUR mycket grammatik som helst och det är WAAAY TO MUCH för mig. Måste även få ett VG på provet med för att kunna behålla mitt VG, kan ju inte sänka mig i steg 4 nu när jag kämpade så bra i steg 3. Efter spanskan hade vi idrott, idag stod Kickboxning med Lina och Mandy på schemat och det var skitjobbigt, musklerna i överkroppen är helt slut just nu. Nu har vi hunnit äta lunch, idag var det Korvstroganoff som är gott, nu har vi svenska och sån lyx som vi har så läser läraren högt ur Gullivers resor! Dock kom jag på nu att jag inte lyssnat något så jag kommer ju behöva läsa om det sen! :/ Smart Elina! 

Idag är en riktigt lång dag i skolan, vi slutar inte förens 16.10 så jag missar 1 timmes träning och det SUGER väldigt mycket. Hatar när man missar träning p.g.a att man måste sitta i skolan hela dagen... :/ Hörde även att ismaskinen var sönder igår men nu hoppas jag verkligen vaktmästarna har fixat den tills idag så vi slipper träna på värdelös is!!!!! Men än är det inte dags för träning, jag har håltimma, luciaträning och naturkunskap kvar att gå på innan jag ska promenixa upp till ishallen med min 10 tons tunga väska, längtar! Nu ska jag sluta klaga och ta tag i allt jag måste göra. Ha det bra så länge så hör jag av mig när jag kommer hem efter träningen, då får ni reda på om dagen slutade bra trots allt haha! ^^
Slänger in några minnesbilder från klassens två veckor i Colchester, England! :D  Bilderna är från allra sista kvällen innan vi åkte tillbaka hem till Sverige! ♥
colchester
colch
Ha en bra dag nu! Kram på er bästa läsare ♥



Kom ihåg mig?