Kall morgon - frost överallt!

Sitter och funderar över hur inledningen till detta blogginlägget skulle lyda men det löste ju sig nu då eftersom jag inte kommer behöva något så fort jag klickar på punkt. Hehe! Imorse ställdes alarmet lagom till julkalendern, dock var det en aning jobbigt att gå upp idag eftersom jag gick och lade mig såpas sent igår eftersom jag och min bror var på firma julbord. Jag tror iallafall jag fick sovit mina 8 timmar så det var ju bra det iallafall. Efter julkalendern gick jag ut med hunden, vi promenixade upp till Michelle där jag fastnade i en timme för vi hade mycket att prata om eftersom det var längesedan vi sågs. På vägen hem blev det många stopp på vägen eftersom jag fotade lite här och där och nu upptäckte jag hur bra iPhone kameran verkligen är. Jag har ju en Nikon D90 men det blir nästan aldrig att jag fotar med den eftersom den är så jobbig att släpa med sig, men nu när mobilen tar så bra bilder kan jag ju lika gärna ta med den! Det blev lite frostbilder idag eftersom ja tycker det är så himla fint när solen lyser på frosten och man verkligen ser den överallt! ♥

sss
s
a
s
a
Efter några knäppta bilder var jag tvungen att rusa hem om inte mina händer skulle hinna frysa till is, det var riktigt kallt så fort man bara var stilla några sekunder. Det är riktigt jobbigt när händerna är så kalla att det verkligen gör ont i händerna. Att komma in i värmen hemma var väldigt skönt så jag stannade även inne sedan haha! Jag gjorde i ordning min frukost, som bestod av mitt LCHF bröd med kaviar! Det blev bara det eftersom jag forfarande ät ganska mätt efter julbordet igår haha! Efter det har jag fastnat här, dock inte vid något roligt utan glosboken.se eftersom jag har spanska glosor till imorgon. Måste även berätta att jag var såpas smart att jag tog med frågorna till religionen ut när jag gick med Asta så jag hann läsa på lite läxor under tiden jag gick. Det tycker jag var ganska smart gjort av mig så jag har tid till annat idag innan träningen! :D Om jag har tid över sedan så kan jag lägga ut lite bilder från julbaket igår, de flesta bilderna togs med Fannys kamera eftersom min mobil stod för musiken. Men jag ska be henne skicka dem så jag kan lägga ut dem här! Efter jag pluggat klart (om det händer innan dagen är slut) så ska jag jula klart det allra sista i huset. Pepparkakshuset ska byggas och Jesu krubban eller vad man nu ska kalla det ska fixas i ordning sedan är allt klart. Vi bestämde att allt skulle vara klart denna helgen eftersom vi inte kommer hinna eller orka nästa helg p.g.a SM och allt annat som händer! Men skönt att vara färdiga i tid! Vi hörs ♥

Har du tagit dom bilderna med mobilen!!?? :o

Grymt fina iallafall! :))




Kom ihåg mig?