25 december - Juldagen!

Nu är julafton förbi & juldagen är kommen då allt är stängt och tråkigt. Dagen som bara ÄR, man gör inget utan bara ÄR och det är så sjukt trist. De är fram till julafton hela december "syftar" på och när det är över händer inget förens nästa firande som blir nyår.

Dagen började med att jag vaknade, duschade och gjorde i ordning mig lagom till julkalendern, sen kollade jag det sista avsnittet. De lyckades avrundas bra tycker jag, dock väldigt snabbt - jag tycker de kunde fortsatt med avsnitt hela december ut, men det blir ju inte rätt då hehe! Efter julkalendern gjorde jag i ordning frukosten, iår var jag först upp i familjen haha det brukar aldrig hända men då passade jag på att fixa i ordning allt. Sedan började resten av huset väckas till liv, vi åt och vi fick öppna var sin present. Jag fick ett par jeans som jag sedan hade på mig hela dagen. Efter frukosten försvann hela familjen typ haha och jag fotade till större delen av förmiddagen, sedan runt klockan 14 fikade vi & öppnade vi resten av presenterna innan vi slog på tv:n och kollade på Kalle Anka. Jag fick lite kläder, en konståkningstavla, underkläder, smycken och lite matsaker haha. Bland annat en äggkokoare och en muffinsplåtsform som jag önskat mig heehe! :) Efter Kalle lagade jag och mamma den sista maten och ställde fram allting och precis när allting var klart - kom släkten inrusande och vi började äta nästan med en gång eftersom alla var så hungriga. ♥ Jag åt så mycket att jag var på gränsen för att må illa, men det var riktigt riktigt gott. Eftersom man bara äter detta en gång om året så är det väl okej att muncha? Haha eller... Det jobbiga är att det speciellt är jugodiset som är godast så det blir ju att man äter mest av det. Så länge det finns något så går man typ och äter även om man inte ens är sugen haha. Hoppas ni alla hade en jättebra jul, fick jättemånga fina presenter och åt jättegod mat för det är ni värda!
a
Blev så lycklig när min faster hade med sig tunnbröd eftersom det är så sjukt gott, speciellt hennes. Ingen jul utan tunnbrödet så det var riktigt tur att det fick vara med! :)
a
Idag kommer 99% av dagen att bestå av packning eftersom jag, pappa, jonas & amanda drar till fjällen inatt. Vi åker till Trysil för att spendera mellandagarna med skid & snowboardåkning. Det ska bli riktigt kul att äntligen få åka skidor igen, det var ett tag sen nu & även extra kul att det äntligen blir av att jag och Amanda får åka tillsammans. Vi har försökt i typ 10 år nu när det ALLTID kommit något i vägen som hindrat oss från att åka, allt från sjukdom och brutet finger till dålig tajming och dålig planering... Men inte nu inte, nu ska vi äntligen få åka & jag längtar. Vi kommer tillbaka på torsdag den 29e & då blir det att göra sig redo för NYÅR woho! :D ♥



Kom ihåg mig?