Kortprogram

Kortprogrammet är klart för idag. Så skönt att tentan är över också så jag nu enbart kan fokusera på tävlingen. Efter tentan gick jag & Jossan och lade oss igen, sov en timme innan vi gick ut en stund! Tog en promenad i de friska vädret med Duran och tjötade lite. Vid ett gick vi upp igen, packade, sminkade oss och satte upp håret. 😃 Vi fick även skjuts från hotellet till ishallen så vi var här i tid! Jag lyckades ju skämma ut mig DIREKT i ishallen också.... Hahahaha alltså så typiskt mig. 

Jag lyckas låsa in mig på toan så jag fick engagera hela ishallen och vaktmästaren som försökte öppna dörren och få ut mig haha! Handtaget hade flugit av på dörren därav kom jag inte ut men i samarbete med vaktis fick dom ut mig! 😂 Haha jävla dörr... Hann ut och värme upp iaf. Tur att jag inte gick på toa precis innan jag skulle ut på isen haha de hade blivit kaos!  


Värmde upp med Duran utomhus. Det var så skönt med frisk luft. Gick in 20 minuter innan och bytte om till dräkt och öppnade min Nocco! ❤️ Tog på skridskor och gjorde mig redo. Min grupp gick på vid 15.28 och jag åkte som nummer tre. Uppvärmningen gick okej, lite osäker på hoppen och gjorde bara ett försök på axeln men fokuserade på att ha kul. Åkte bra så jag är nöjd. Stod axeln med step out, gjorde en bra lutz - toeloop med armarna över huvudet på toeloopen och gjorde en kanon kombinationspiruett. Floppade dock flippen pga dålig koncentration men löste en okej hopp-i-sitt, stegsekvens och himmelspiruett. Var lite sen men fick ingen deduction i alla fall. 



Fick skrapat ihop 31 poäng vilket är bästa för mig denna säsongen. Samtidigt är det skönt att veta att jag har fler poäng att hämta. Ska bli kul att se utvecklingen med mitt kortprogram. Här kommer en bild på en glad tjej som är laddad att se vad morgondagen har att ge! Nu är jag vrålhungrig och vill bara ha mat, JATACK! 💪🏽 Blir en promme tillbaka till hotellet och sedan MAT! 



  


 



Kom ihåg mig?