En riktig mor och dotterhelg

Efter att vi var ute i fredags vaknade jag förvånansvärt tidigt på lördagen. Städade ihop det lilla som fanns hos pappa innan jag drog mig mot Stenungsund och hem. Grymma arbetskollegor jag har som redan kvällen innan plockat iordning det mesta så jag bara behövde dammsuga lite, det gjorde min dag! 😃 Åkte hem i det fina vädret, min bror var hemma och hälsade på så vi umgicks lite allihopa. Att umgås i min familj blir att greja i trädgården för det mesta. Jag hade en "hinna med alla sysslor som behövs göra" dag som jag är tacksam är över nu så jag kan ägna hela veckan till att göra allt roligt jag vill hinna med. 👍 Jag fick klippt gräsmattorna, spolat av studsmattan från mossa och skit från vintern med högtryckstvätten, dammsugit både hela huset och bilen samt våttorkar hela min insida på bilen. Jag hjälpte mamse lite i verkstaden och gick sedan ut med hunden. Kände mig ordentligt grym & hjälpsam 👌 



Vid 16 började jag med maten för att hinna käka innan träningen. Jag och mamma hjälptes åt så vi snabbt blev klara. Jonas hade önskat spagetti med köttfärssås så så fick det bli. Mamses recept är det absolut bästa så jag sa INTE emot. 😍 Efter maten åkte jag direkt in till träningen, vi hade en av våra sista träningar i ishallen 19-21 och den gick as bra. 




Efter isen åkte jag & Fanse ner till Ica. Snäll som hon är bjöd hon mig på en Nocco och vi köpte godis som vi avnjöt i bilen tillsammans. Vi satt och pratade i över en timme innan vi signade av och åkte åt vart sitt håll. Jag åkte hem till mamse och vi käkade godis och kollade The other woman som förövrigt är en riktigt bra film som jag verkligen rekommenderar. Den kan vara lite mycket i början men är sedan väldigt rolig. 🎥 Mamse somnade i soffan så vi gick och lade oss vid ett när filmen var slut.




Kom ihåg mig?