Återigen tillbaka till verkligheten!

Började undra varför jag känner mig så trött.. Klockan är ju bara 9 men jag har känt såhär sedan klockan sex. Men inte så konstigt när klockan i Thailand är något helt annat haha. Nu är jag helt klart uppe på övertid hehe för klockan är faktiskt snart tre på natten där! Men lika bra att hålla mig vaken till nio så jag kan vända tillbaka på dygnet lite. Har snart varit hemma i ett dygn, precis lika länge som jag saknat värmen, solen, maten, hela landet och velat åka tillbaka! Men jag måste erkänna att jag verkligen saknat isen. Men jag håller fortfarande på mitt argument "Hemma bra men borta bäst" för det är verkligen så jag tycker! Vi hade verkligen en super resa & jag har haft hur kul som helst, upplevt så mycket saker, skaffat många nya vänner, fått nya intryck och sett mycket häftiga grejer! Denna resan är verkligen ett minne för livet & jag är så glad att jag & Gabbe reste tillsammans!

Igår var en seg dag, eftersom vi visste att vi hade mååånga timmar framför oss på olika plan och flygplatser. Men jag tycker faktiskt att hemresan gick förvånansvärt fort och bra! 😃 För gabbe däremot gick det segare då han inte kunde somna.. Vi lyckades ju även glömma att boka om våra platser så under de 13 timmar långa flyget mellan Singapore och Frankfurt fick vi inte sitta bredvid varandra utan bakom varandra med två randoms på var sin sida haha så typiskt virriga är vi. Mina grannar var i alla fall väldigt trevliga och pratglada buisiness men's som flög denna rutt ganska ofta så för mig var det helt ok. Jag lyckades även sova några timmar & kolla massa film. Passade även på att plugga lite italienska & testade även att lära mig 1-10 på både ryska och thailändska men de var väldigt svårt. 😂

Vi började i alla fall morgonen vid 6. Alarmet ringde & vi gick upp direkt, väskorna var färdigpackade sedan kvällen innan så vi tog bara på oss och gick direkt ut. Vår taxi hade lovat att hämta upp oss vid 8 eftersom vi ville vara på flygplatsen vid 9 då planet lyfte 10. Jag har annars tendens av att alltid vara ute i sista sekund så vi tänkte vara extra grymma idag. Vi promenerade bort till det hotellet vi bodde på första dagarna för att käka deras fantastiskt goda frukostbuffé till frukost. Bäst med buffé för vi behövde ju stå oss en stund. Nästa måltid blev den som serverades på planet & den vet vi ju hur god den var! 😁 Vi satt i cirkus en timme & avnjöt  en grym frukost och åt tills vi verkligen inte orkade något mer! Vid 7.45 gick vi tillbaka, packade ner de allta sista, borstade tänderna & gick ner till taxin.

Chauffören var gammal och körde huuuur långsamt som helst haha så vi blev lite nervösa att vi skulle komma försent endå haha. Men väl runt 9 var vi faktiskt framme på flygplatsen och checkade in. Gick mycket smidigare än vi trodde, allt anat i Thailand tar ju sååån tid 😫 Vi gick i princip direkt på planet mot Singapore och jag lyckades somna direkt så vi var framme på en bråkdels sekund.

Vi förstår inte hur vi fick ner all packning.. Väskorna var ju fulla redan på vägen ner?!

Kort väntetid i Singapore innan vi satte oss på plats i de stora planet som skulle ta oss till Frankfurt. Där somnade vi även direkt och sov de två första timmarna. Vaknade lagom till middag & kollade sedan två filmer. Jag kollade Let's be cops och Good life. Två helt okej filmer faktiskt! 👌 Några till filmer, sovstunder, kissepauser och platsbytningar senare landade vi 20.30 lokal tid i Tyskland. Där nästa flyg bara var med en timmes mellanrum så återigen där var det snabba puckar. Kom på snabbt & landade i Göteborg vid 23.30. Vi fick våra väskor i princip först så vi var ute från flygplatsen redan innan 12. Så skönt. Gabriels pappa kom och hämtade oss och körde hem.

Det var sååå skönt att sova i min egna säng, helt sjukt. Att slippa air condition måste varit det absolut bästa, jag sov verkligen som en stock. Hade inga problem med att vakna imorse heller eftersom tidsskillnaden gjorde att när klockan var 5 här, var den 11 på morgonen i Thailand så jag var ju superpigg 😃😃 Dagen på jobbet gick riktigt fort & sedan fick jag äntligen åka skridskor! 👏 Träningen gick bra & jag känner mig taggad på tävling, ska bli intressant stt se hur detta kommer att gå! Efter träningen handlade jag eftersom kylen var helt tom, sedan åkte jag hem duschade, packade upp väskan & lagade tacos. För det är något jag saknat, som vanligt när jag reser. Finns ingen tacos som den hemma 😍

Nu blire bums i säng för jag får verkligen kriga för att hålla ögonen öppna! 🙈 Godnatt 😃😃