Fantastiska Montpellier

Vaknade upp helt BLÖT idag.. De rann bokstavligt från varenda del av min kropp. Så svettigt, helt sjukt. Kändes som att vakna med feber, så hemskt! Sprang i princip in i duschen, satte på det kallaste som gick och kände mig mänsklig igen! Alice den sömntuten sov som en stock så som tur var väckte jag inte hemne i alla fall. Men lyckades väcka superpojkarna, men inte bara jag utan även en städmaskin som brötade och lät jättemycket vid 6 på morgonen -.- Alice gick till skolan medan vi åt frukost, bara hängde, lyssnade på musik och dansade (eller ah jag dansade). 


Såhär ser vår lägenhet ut. Vi fick betala 2000 kr för tre nätter, sjukt bra :) 

Efter att Alice slutat packade vi badkläder och tog bilen mot varmare breddgrader. Vi åkte ut till "Pont du Gard" som ligger ungefär en timme från Montpellier. Det är en älv där man kan bada och hoppa från klippor! Det är även en jättefin bro, gammal som tusan över älven som var väldigt fin. Det var hur fint och hur trevligt som helst. Både Johans GoPro, Alice och min kamera var med och användes flitigt. Vi fick knäppt många fina bilder och många grymma videor. Efter några välspenderade timmar i solen med grymt sällskap promenerade vi tillbaka till bilen. Vi körde vidare till närmaste stad där vi hittade ett supermysigt lunchställe, en crépes restaurang. För mig blev det en crépe med kyckling, champinioner, lök och ost som förövrigt var riktigt god! Känns väldigt annorlunda att äta en matig crépe för en gång skull, jag har bara ätit de med nutella innan. ;) En VÄÄLDIGT varm & svettig biltur senare är vi tillbaka i lägenheten igen. De flesta av oss är nu även färdigdushade och goa. Kvällens middag står Alice för, hon hade tänkt att laga någon god pasta med ricottaost och skinka som förmodligen kommer bli vääldigt gott! Idag bestämde vi oss för att laga mat själva istället för att äta ute. Nu har vi ju ätit ute på restaurang varje dag + att vi nu faktiskt har tillgång till kök vilket vi BORDE utnyttja.  




Just det, får inte glömma att det blir b&j till efterrätt ikväll. Läääängtar! Vi ska kolla igenom alla bilder, videos och sådant från resan ikväll och då passar det ju utmärkt att mumsa på glass under tiden! Right? 



Kom ihåg mig?