Road trip, LÖRDAG 26/7 - 2014

Vaknade upp super pigg. Idag var dagen jag skulle få träffa min bästis igen. Jag kunde knappt tro att det var sant. Några timmar senare, eller ah ganska många timmar senare skulle jag få träffa Isabel igen, det var liksom i juni senast vi träffades när vi var 1 vecka tillsammans i Rom. Vi smög halvt till frukosten, som kostade 7 euro för en person, och det var verkligen INTE värt det utbudet dom hade.. Menmen vi hittade lite torra mackor, lite sylt, yoghurt, flingor och oboy och blev mätta för kanske 4 sekunder eller något. Vi checkade ut medans Johan hämtade bilen, tog med våra + Johans saker för att det inte skulle se misstänkt ut så jag och Patrik såg ut som två packåsnor som skulle vara borta flera år haha. Vi kom iväg redan vid 9 någongång så vi skulle tajma Stuttgart vid 12 perfekt. Vi stannade ingenstans på vägen, utan körde direkt och mötte upp Isabels pojkvän nere på stan i Stuttgart vid 12. Han visade oss ett bra ställe där vi kunde parkera bilen de två kommande dagarna och sedan gick vi med honom till hans lägenhet och gjorde oss hemmastadda där. Eftersom Isabel inte fick se mig under dagen, inte förens klockan 20 när överraskningsfesten var fick vi inte gå ut. Då fanns det ju risk att hon skulle se mig och hela överraskningen hade förstörst. Men hennes kille Fabian hade planerat det väl så hon var och spelade volleyboll med sina vänner hela dagen. Det regnade också så vi var inte så sugna på att gå ut. Vi spenderade i alla fall tiden i Fabians lägenhet på allra bästa sätt, tillsammans med maaasssa smarriga muffins började vi med att spela både yatzy och kort och sedan började vi akrobatika och gymma med oss själva på golvet. Det var riktigt roligt, vi fick till det riktigt ordentligt. Tänkte lägga upp någon video från det framöver här på bloggen, jag blev riktigt imponerade av våran grymma fantasti! 
 
 
 
 
 
Efter massa träning och lek, kom Fabian hem med pizza till oss tre. Så himla snällt av honom! :D Vi fick var sin Vesuvio som påminnde om svenska pizzor vilket helt klart var ett plus. Jag tycker inte om italienska och utländska pizzor av någon anledning och inte vet jag varför. Tycker svensk pizza är det allra godaste. Vi har så mycket tillbehör man kan välja mellan och bara det att ha SÅS på pizzan, yummi! Efter pizzan gick jag och Fabian och lämnade min väska hemma hos Isabel (hon var såklart inte hemma), som tur var bor hon bara 100 meter därifrån så det var inte så långt. Jag gömde väskan i hennes föräldrars rum för att om den stod i hennes och hon kom hem senare på dagen för att göra sig iordning för (restaurangbesöket hon trodde att hon och Fabian skulle på) så hade hon helt klart kännt igen min väska och överraskningen hade förstörts.. :/ Det fick INTE riskeras. Vi planerade i alla fall att jag skulle sova hos Isabel under natten och Patrik och Johan sov hos Fabian i hans soffa! Efter det åkte Fabian och satte upp partytält för överraskningen på kvällen och vi åkte ut med bilen på stan i jakt efter en Moet Champagne-flaska som jag ville köpa till Isabel. Efter letandes i flera tyska mataffärer och vägbeskrivningar från tyskar som inte kunde ett ord engelska hittade vi tillslut en flaska med den fina förpackningen + att vi fick köpt lite alkohol till oss själva som skulle drickas under kvällen och på festen. Jag och Patrik delade på en Vodka flaska och lite cider, blev super. Vi åkte tillbaka till lägenheten, gjorde oss i ordning och spelade mer kort innan det blev dags att börja förfesta. Vid 7 någongång var alla klara och då inväntade vi bara att få åka till festen. 
 
 
Planen från början var att Isabel skulle ordna en grillfest för henne och sina vänner, men hennes kille hade sin egna lilla plan, han ville ordna en överraskningsfest för henne. Så han ringde och kontaktade alla hennes inbjudna gäster och bad dom ringa och säga till Isabel att de hade fått förhinder och inte kunde komma för att sedan säga till Isabel att han skulle ta ut henne och äta på en restaurang eftersom INGEN av hennes kompisar kunde vara med och fira henne (som hon trodde). Fabian berättade att hon hade varit så ledsen dagen innan och sagt "och dom ska kalla sig mina kompisar" eftersom alla tackade nej. Men hon hade ju ingen aning om vad som skulle hända senare på kvällen. Fabian sa att hon skulle vara klar vid 7 så hon åkte hem, duschade och gjorde sig redo för att äta på en restaurang (trodde hon), så hon satte på henne en ögonbindel och körde runt med henne för att hon inte skulle ha någon aning om vart dom skulle äta, körde upp henne till deras landgård en bit från deras hus där ALLA hennes kompisar redan var. När hon kom dit överraskade dom henne och hon blev jätteglad. Sedan åkte vi strax innan åtta. Fabian sa till Isabel att hon nu skulle få sin present, så hon fick satt på sig ögonbindeln igen och där stod hon och väntade på att jag skulle överraska henne igen! När vi kom fram till landstället såg jag henne stå vid tältet med ögonbindel, blev så glad av att se henne. Alla hennes kompisar stod bakom och såg allt, jag blev lite nervös när alla stod och kollde. Var lite nervös över hennes reaktion eftersom jag RÅKADE glömma av att säga grattis på hennes riktiga födelsedag. Jag hade ju så mycket anant och förbereda och allt så denna hehe detaljen råkade jag glömma. Så jag gick fram och kramade henne, hon fattade ingenting, sedan viskade jag i hennes öga "guess who?" och jag är den enda kompisen hon pratar engelska med så hon förstod inom 1 sekund att det var jag. Hon SLET AV SIG ÖGONBINDELN samtidigt som hon skrek ELINAAAAAA! En sekund senare stod båda och kramades samtidigt som vi storlipade. Mina tårar började rinna efter en sekund, alltså den reaktionen och den glädjen kommer jag minnas hela mitt liv. Sedan hälsade vi på alla människor där, hennes familj och hennes vänner och sedan började vi fira henne på riktigt. Hon förlät mig för att jag glömt hennes födelsedag och vi partajade hela natten. De bjöd på mat och dricka, musik, vi gjorde lekar, dricklekar, skojjade, pratade och hade jättekul. Vid 12 någongång gick det utför för Patrik, haha han fick i sig lite för mycket dricka på alldeles för kort tid så han (vi kan kalla det somna) lite lätt i gräset. ;) Sånt som kan hända. Alla fortsatte i alla fall att partaja tills klockan slog 3. En grym kväll tills myggorna kom och åt upp en. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

En stund innan det blev lite vingligt för Patrik :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kvällen avslutades vid 3, Johan skjutsade oss hem. Jag och Isabel gick till henne och kom i säng vid 3.30. Äntligen fick jag sova bredvid världens bästa Isi igen! ♥ Sov så himla gott, i 4 timmar innan vi skulle upp -.- Haha men vi vill ju utnyttja så mycket som möjligt av den enda hela dagen vi hade tillsammans. Sova kan man göra hemma i Sverige sen! 

Haha,ni är så söta hoppas ni har det bra!? <3 c:

Svar: Jaaaaaa det var huur najs som helst :-) saknar dig Moa 💜
Elina Hagberg




Kom ihåg mig?