Kokosbakelser!


Ja nu var det som sagt ett tag sedan jag uppdaterade med ett recept. När jag kom hem idag och efter jag hade hoppat i min älskade OnePiece blev jag sugen på att baka eftersom det var väldigt längesedan jag gjorde det. Letade bland mina recept och kollade runt lite vad vi hade hemma, då jag tillslut testade att baka Kokoskakor som jag aldrig prövat innan. Ja kan meddela att de var SÅDÄR goda, kokos & choklad är jätte gott och så men de smulade och var väldigt krångliga att göra. Åt en och det räckte så de va väldigt matiga.

Ingredienser till ca 20 st.
3 äggvitor
2 dl sukrin
7 dl kokosflingor

- Blanda allt, rulla till bollar och platta ut. Lägg på bakplåtspapper och in i ugnen på 175 grader i 10 minuter.

Chokladsmet
50g mjukt smör
1,25 dl sukrinmellis
1 msk kakao
2 msk kokande vatten

Vispa allt till en bredbar smet. Smeta på ett lock och lägg ett över. Servera när de svalnat.




Kom ihåg mig?