Fredrikshamn över dagen!

Igår hade jag den bästa dagen på länge! Efter jag gick av mitt nattpass vid 06 åkte jag direkt hem till pappa och hann sova en timme. Vaknade glatt av att jag hade en grym dag framför mig. Gjorde mig iordning, packade min väska med badkläder, solglasögon och inväntade Jossan! Vid åtta stod hon utanför, vi parkerade hennes bil och åkte med min mot Danmarkterminalen. Där mötte vi upp Fanni och parkerade bilen i parkeringshuset --> där började vår endagsutlandssemester ☀️ 


Vi gick och checkade in oss & gjorde oss redo att gå på färjan. Vi hade köpt en dagstur för 99kr per person med Stena Line från Göteborg - Fredrikshamn över dagen. Vid 09.10 avgick färjan från Sverige. Vi hade med oss egen frukost så vi satte oss ganska direkt på soldäck där vi dukade upp ciabattabröd, pannkakor och dricka som vi annjöt i solen. De resterande timmarna på båten spelade vi på spelmaskinerna, kollade tax freen, låg och solade, spelade pingis och övade på att stå på händer! 








Dock vann vi ingenting på maskinerna...  Men vi hann spela pingis och massa mer, där vann jag i alla fall ✌🏼️ 

Vid 12.30 anlände vi till Fredrikshamn. Vi kom av färjan hyfsat fort och hittade en turistinformation direkt, där lånade vi bycyklar GRATIS?! Kan ni fatta? Man kunde låna cyklar en hel dag GRATIS?! De händer ju inte, vi blev helt förvånade! Vi tog cyklarna och cyklade åt fel håll 😂 Standard. Vi fick hjälp av en gubbe som sa att vi cyklade åt fel håll men vad gjorde de vi hade ingen tid att passa. Vi bytte håll och fortsatte mot Palmestranden! 😃 





Byxdress fick bli outfit för dagen, så skönt sommarplagg! 




Med mina två mongon till vänner fortsatte vi dagen på stranden. ☀️ När vi tillslut hittat rätt till stranden vi skulle slog vi oss ner i sanden. Jag fick somnat en stund medan Fanni och Jossan badade och spelade kort. Någon timme senare när jag vaknat stod vi på händer och lekte lite på stranden haha. 👏






Sådan utomlandskänsla! 😍 Okej visst Danmark är utlandet men ni förstår vad jag menar. 😅 







Efter ett långbesök på stranden & tre brända tjejer senare cyklade vi tillbaka på våra bycyklar. Vi åkte till stadens centrum och fick kollat lite i affärer innan som stängde. Fanni & Jossan hittde två fina tröjor dock på hm haha men de är i alla fall köpta i Danmark haha. Hungriga som vanligt köpte vi pizza som vi käkade ute i solen innan båten avgick hem. Vid 19.30 var vi tillbaka vid båten som gick 21.15, lämnade tillbaka bycyklarna, bytte om (alldeles för offentligt) sedan gick vi och checkade in oss på båten. På vägen hem var jag ordentligt trött så jag sov mest, Fanni & Jossan vid min sida. 










Starkaste pizzan jag någonsin ätit! 😫 De brände i hela min kropp efter vilket resulterade i 12 timmars ont i magen... Jävla chili.... Tog död på mig! Kunde knappt sova på natten sedan, segt avslut på en grym dag. 




Var hemma vid 23.50, exakt! Åkte hem till min far, släppte av mig och sedan åkte Jossan & Fanni vidare hemåt dom med. Jag hade verkligen en såååå grym dag! Den bästa helt klart denna sommaren. En verkligen perfekt dag med perfekt umgänge! Rekommenderar alla att ta en dagstur över till vårt fantastiska grannland! 😃 En dygning för mig resulterade i att jag sov till klockan sex idag. Åkte in till stan, träffade Amanda en snabbis innan jag åkte tillbaka hem med bilen. Bara slappat i soffan hela eftermiddagen och kvällen och nu är jag redo att sova. Godnatt kära vänner! 


Hoppas ni haft en grym helg! 😃



Kom ihåg mig?