Tävlingsuppladdning!

Ja de blev VÄLDIGT stressigt innan jag var tvumgen att åka hemifrån idag. Så jag hann inte riktigt med att blogga hehe. Men det var KAOS med stort K på vägen påväg hit i Trollhättan så det tog väldigt lång tid och jag höll på att komma sent. 


Imorse vaknade jag vid 11 av att mamse ringde mig & berättade om snökaoset och alla olyckor på vägen! Lyckades sedan somna om och vaknade två timmar senare till mitt alarm. Gick upp vid ett & tog det lugnt, packade och fotade lite ute i snön med min Nikon. Började göra mig i ordning strax efter två och lagade brunch eftersom frukosten var över haha. Blev min blandning av frukost och lunch i ett med kyckling och omelett. 

Åkte hemifrån vid 15. Halt som tusan, 50 samtal till Jossan senare och osäker på vägen hittade jag tillslut fram 50 minuter senare. Hade inte så gott om tid så lämnade in skivan & började värma upp direkt. Jag startade som nummer två i andra startgrupp, ungefär klockan 17.35 och uppvärmningen gick as bra! Stod alla hoppen på första och kände mig ganska säker på isen. Korta gick super, blev mitt första felfria kortprogram för iår. Stod axeln med dubbeltrea efter och lite små slarv i piruetterna men höll alla varv och alla levlar endå. Var i tid till musiken och hade verkligen KUL. Jag var lite ofokuserad mellan hoppen eftersom dom var prio 1 denna tävlingen men jag stod dom så jag är nöjd. Gjorde lutz toeloop bra & även flipen. Fick 31 någonting sammanlagt, samma som förra tävlingen i Uddevalla och ligger förnärvarande på en tredje plats inför långprogrammet imorgon. Ikväll sover jag hos fantastiska Josefine & vi ska mysa ikväll. Imorgon åker vi runt fem någon gång & jag är revanshsugen från förra tävlingen! Ha en superkväll så hörs vi imorgon bitti. 😃





Kom ihåg mig?