Tävlingspremiär!

Jajemensan det är så sant som det låter. Jag ska tävla, för första gången på över två år! Jag har inte tävlat sedan 2013 men nu är det dags och jag måste verkligen erkänna att tävlingen är väldigt efterlängtad. Detta är första gången på väldigt länge jag känner att det verkligen ska bli ROLIGT att tävla. Jag tävlar inte mot någon annan än mig själv och jag har inga krav på höga resultat eller bra placering utan det enda jag har som mål denna tävling är att jag ska gå ut på isen och ha KUL. Jag ska göra det jag älskar och för att jag vill, på mina villkor. Extra skönt är det även att jag har med mig både Fanny och Josefine från klubben så vi kan peppa och stötta varandra, samt två av de absolut bästa tränarna vid våra sidor. ♥ Grymt av oss också att hamna i samma uppvärmningsgrupp och även som startnummer 1,2 och 3. Tävlingen är i Uddevalla och det är årets A-DM (dvs distrikts mästerskap). Senior damer (gammal som jag är nu) går på 17.20. Jag, Jossan och Fanni går förmodligen på runt 17.45 skulle jag tro eftersom vi är i startgrupp 2 men vi är bara 6 stycken så grupperna lär gå väldigt fort. Jag käkar lunch här hemma vid 15 sedan åker jag i princip, tänkte komma till ishallen vid 16 så jag har ordentligt med tid att värma upp, känna av stämningen och göra mig redo. Träningen både i torsdags och igår gick bra så jag känner mig hyfsat redo. De finns fortfarande mycket att slipa på, både teknikst och i programmet men denna tävlingen är mer som en uppvärmning inför nästa om 2 veckor. Jag har ju inte de bästa förutsättningarna då jag spenderat den senaste månaden i Thailand men jag ångrar inte en sekund att jag åkte. Utan tänker istället bara göra mitt aboslut bästa för stunden på tävlingen idag. Det går som det går såklart, men jag ska i alla fall ge järnet och kämpa på så gott jag kan. Det ska bli spännande och se vart det leder! 
 
 
 
Igår kväll tog jag det väldigt lungt efter träningen för jag var heelt slut. Tidsskillnaden från Thailand sitter fortfarande i kroppen så när klockan var åtta här var jag hur trött som helst. Jag käkade tacos och packade allt inför tävlingen innan jag gjorde mig i ordning för att sova. Jag försökte hålla mig uppe till 10 i alla fall för att sova till 11 och försöka vända tillbaka dygnet samtidigt som jag försöker få sova ut och det är komplicerat vill jag lova haha. Vaknade imorse vid 11, utvilad och mentalt redo för tävling. Gick upp, satte på mig mina grymma indian byxor från Koh Tao och satte på hög musik. Nu har jag käkat en ordentligt omelettfrukost och bara tar det lugnt. Vill önska ett stort lycka till till min fantastiska Sandra som tävlar idag. Hon tävlar tyvärr så tidigt att jag inte hinner åka dit och hejja men BABE, jag håller tummarna och hejjar på avstånd. Du är bäst! 
Jag uppdaterar lite senare om hur det gick, ha dee! :D 



Kom ihåg mig?