Nystart, sockerfri månad

Ja eftersom jag var så otroligt uttråkad och trött igår så börjar jag med sockerfritt februari idag istället. Idag var alltså dag 1 & jag måste säga att det gick hur bra som helst. Mådde så illa igår när jag skulle sova efter att jag käkat både lasagne och chokladbollar, gud vad min kropp var arg på mig. Dels efter alkoholen dagen innan med... Nu känns det väldigt bra att ta tag i kosten på riktigt igen för jag vet att jag kan. Jag åt inget socker de 7 veckorna innan Thailand & jag mådde bättre än någonsin. I Thailand var jag också strikt samt någon vecka efter. Nu har jag slarvat tre helger i rad & jag känner att det verkligen INTE är värt att frossa i sig socker, kolhydrater och onyttighet för min kropp reagerar så negativt på det, jag mår verkligen inte bra av det. 😁 


Idag gick dagen på jobbet snabbt. Jag hade Sofia som lärling så vi gjorde varannan bil så det inte blev särkillt jobbigt eller stressigt för någon utav oss! Idag fyller även min favorit-kollega och nära kompis Arben 29 år, grattis till honom 💃 


Vi fick sluta normaltid, jag fick nya arbetsbyxor OCH skor samt kom hem i hyfsad tid. Åkte direkt till isen & fick till en riktigt härlig träning. Så skönt att vara tillbaka på isen efter några dagar uppe i Stockholm. Alla var glada över att vara tillbaka. Efter isen hälsade jag på min bästis i sin nya lägenhet, så fint hade dom det. Direkt hem för att komma i säng tidigt, imorgon kommer jag vara trött. Det känner jag på mig redan nu. Denna veckan har vi fem arbetsdagar & nästa vecka tre, såå najs med långledigt IGEN - I love my job! 

Nu tänkte jag bli trött framför lite Dear John, alltså BÄSTA filmen 😍 Sov gott. 



Kom ihåg mig?